Bimmer327tic Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Skal selge motoren min nå til fordel for at den nye skal inn i bilen snart. Motoren er en 88 mod, men er litt usikker på hvor langt den har gått. Ifølge forige eier så var det rundt 180000, men det har man jo ingen garanti for. Kompresjon i motoren ligger på 8.5 og jeg har ikke kjørt den over 0,6 bar. Motoren svetter litt i bakkant av toppen så det er mulig toppakningen begynner og bli dårlig, men har ny liggende som kan følge med. Det ble montert et nytt turbokit fra a-dekk sent i fjor sommer med 310cc dyser og chip. Samtidig ble det montert ny vannpumpe, kam, vippearmer, clutch og det meste av tenningsdeler. Kjørte med bilen i 3 måneder uten problemer med dette oppsettet, men en lmm fra 535 vil nok ha vært en fordel og brukt. Ledningsnett og gearkasse følger ikke med. Motor kan startes og høres i bil frem til neste helg, men desverre ikke kjøres da bremsene er kaputt. Hadde tenkt meg rundt 15 lapper for denne. Bytte er også mulig. Helst noen kraftige frambremser eller noe annet kurant. SELGES IKKE I DELER!
Clerion Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Snikturbo eller godkjent? Isåfall, hvordan får man godkjent? (= Er kanskje intr i motoren, om den virkelig er bra, bortsett fra toppakninga. Hvor mye effekt drar du ut av denne?
Bimmer327tic Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Bilen min som motoren står i er godkjent med turbo. Vet ikke hva som ble gjort for og få dette til siden det er forige eier som har holdt på med godkjenninga. Motoren er bra vil jeg si. Har aldri vært noe tull med den i mitt eie (snart 4 år). Vet ikke hvor mye effekt det er, men ifølge a-dekk så ble det visst bremset rundt 300 hk hvis jeg husker riktig med dette oppsettet på rundt 0,9 bar. Det er jo 8,5 i komp så det skulle jo gå bra og justere den litt opp fra 0,6 bar uten ras, men når toppakningen allerede er dårlig så har ikke jeg tatt sjansen på det. Alt som trengs følger jo med som sagt utenom gearkasse og ledningsnett.
Bimmer327tic Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Det glemte jeg visst å skrive Står i Larvik
Fixfax Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Bytta noe i bunndel? hvordan er den dekomprimert?
Clerion Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Du kunne ikke ha fått tak i hva han gjorde for å få det godkjent da? For da kan jeg være meget intr^^
Fixfax Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 fikk det sikkert godkjent for noen år siden, om du skal få det godkjent idag noe du 99% ikke får må du til tuv i tyskland osv, selv med en anbefaling fra tuv vil du sikkert få problemer
Clerion Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Bare det å få godkjent ombygning fra 320-325 er vel helvete nok i seg selv så. Faens BT. Greit at det skal være LITT kontroll på ting, men er rimelig firkanta akkurat det opplegget der. Men om de i tyskland sier at JESS, denna bilen er heeeelt i orden og tåler fint 300 gamp med de bremser, understell og i det heletatt. Kan egentlig BT kverulere på noe som helst? Ekspertene er vel de som har sett på det der nede?
e30 tic Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Bare det å få godkjent ombygning fra 320-325 er vel helvete nok i seg selv så. Faens BT. Greit at det skal være LITT kontroll på ting, men er rimelig firkanta akkurat det opplegget der. Men om de i tyskland sier at JESS, denna bilen er heeeelt i orden og tåler fint 300 gamp med de bremser, understell og i det heletatt. Kan egentlig BT kverulere på noe som helst? Ekspertene er vel de som har sett på det der nede? OT: ikke for å ødelegge noen salgstråd osv, men ting er fortsatt mulig Clerion http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=109902&highlight=
bmw-m535 Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 biltilsynet behøver ikke godkjenne en bil med tuv godkjenning lenger, nye regler, men er den tuv godkjent og han du snakker med på biltilsynet er en fornuftig kar, og du har en teknisk strøken bil og allt ditt på det rene så er mye mulig. det er ikke alle i biltilsynet som er umulige, må huske at mange av de sikkert har sett en god del hjalla løsninger å diverse og derfor er naturlig skeptiske. Den eneste erfaringen jeg har med biltilsynet og ombygd bil hvar på broderns gelanderwagen med annen motor og karoseri. og det gikk kjempegreit. ålreite karer på bt i skien den dagen ihvertfall
Bimmer327tic Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Skal være ned dreide stempler i denne og olje returen går inn i blokka. Var jo turbo på denne før jeg monterte det i sommer. Bilen ble godkjent ombygd fra 323i til 325i turbo en gang på 90 tallet. Prøvde og få tak i tidligere eier en stund etter jeg kjøpte bilen i håp om å få tak i dokumentasjon osv. på ombygging, men han tok aldri telefonen så jeg ga opp. Eneste du kan prøve på er jo og sende en søknad til biltilsynet med hva du har tenkt og gjøre. Det verste du får er et nei
OverKill Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Står følere som vanntemp, oljetrykk o.s.v. fortsatt på motoren eller følger ikke det med pga du skal ha ledningsnettet selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå