Gå til innhold

E36 Coupe - Problemer med dør/vindu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med e36 coupe som har hatt problemer med mekanismen som gjør at vinduet går opp og igjen når døren åpnes/lukkes?

Noen ganger vil ikke vinduet på passasjer siden reagere, og vinduet hopper opp og ned av seg selv når jeg kjører i dumper o.l.

Kan det være føleren i dørstopperen som er slitt eller liknende?

Skrevet

Fungerer vindusheisen som den skal da?

Kan være bare ett klips til en pris av 25,- elns som er ødelagt

I kompisen min sin 325 var det kvittering på reperasjon til dette på førerside, over 2 k!!

Han fikset selv på passasjer siden ved å bare bytte det klipset.

Skrevet

vindusheisen fungerer som den skal ja. er så rart, for plutselig går lyset på mens jeg kjører som om døra er åpen, samtidig som vinduet går opp og igjen som den gjør når døra åpnes/lukkes.

har du mulighet til å finne ut litt nærmere hvordan klips det er snakk om, og hvor det sitter? :)

Skrevet
Er den microbrytern i dørkarmen/stolpen som er slitt mest sannsynlig.

ja, er det jeg også tenkte. men den ser helt likt slitt ut på førersiden, og den har jeg ikke noe problem med. kun passasjer siden :/

prøvde å smøre opp litt i stad, så får se om det hjelper.

Skrevet

Siden du nevner at lyset også slår seg på og av til så vil jeg nesten garantere microbryteren. Har ikke noe med den synlige slitasjen, slitasjen kan være internt i bryteren også.

Har vært borti dette før og da var det microbryteren :)

• 5 months later...
Skrevet
hei!

Har du fått fikset det? Hvordan fikset du det? kjøpte du ny microbryter? evt hvor...

hei! ja, jeg fikk fikset det. fikset det på en veldig billig og jalla måte egentlig:P fikk et tips her på forumet om at jeg kunne feste to stk strips løst over microbryteren i dørkarmen. da funker stripsen som et mellomlegg.. og vindusheisen fungerer som den skal:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...