Gå til innhold

Ettermontere lys m/ xenon i en 1999 BMW 318i E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har prøvd å finne hvordan jeg enklest mulig kan ettermontere lys med xenon på min E46. Det letteste hadde vært å skifte hele lykten vha et plug and play system, men samtidig ønsker jeg å gjøre dette på "lovlig" vis. På Schmiedmann står det som notat at det er kun lov å ettermontere xenon dersom man har lyktespyling (jaha) og nivåsensor på bakakselen. Så da har jeg følgende spørsmål:

1) Stemmer dette, evt hvilke lover og regler gjelder ved ettermontering av slike lys?

2) Er det noen som har en link til en side der jeg kan få kjøpt alt som trengs for å gjøre dette? (Som et pakke sett)

3) Noen som har erfaringer med ettermontering av slike lys?

Alle tips, råd og erfaringer andre har gjort seg mottas med takk :)

Skrevet

Man må ha nivåsensor på bilen, for å styre høydejusteringa automatisk, i tillegg til lyktespyling. Dette for å ikke blende møtende trafikk. Så det er litt jobb å få montert det på biler der det ikke er orginalt.

Mener koed.no har komplette sett, men sensorer, spylere å det du trenger ja.

Blir som natt og dag å få montert xenon på bilen. Men det koster om du ikke bare skal bruke de universalsettene da.

Skrevet

Koed hadde stort utvalg både med ettermonteringskit (elektronikk og pærer) samt komplette lyktesatser. Fant også noe fra www.HTrade.no som så interessant ut:

* PRIS PR PAR INK XENON FRÅ PRODUSENT!!!

* Automatisk høgdejustering!!

* For bilar frå 04/1998 - 08/2001

* Lyktefronter i glass!!

* Erstattar originale lykter og brukar kun eksisterande leidningar og koblingar. (Plug & play)

* DE Linse - XENON look med sirkulær CELIS ® lys (Angel-eyes)

* Seperat hovudlys og blinklys

* E-merka

* Brukar berre originale kontaktar og leidningar (Plug & Play)

* Leveringstid 2-3 veker

* Tek atterhald om skrivefeil i annonsa

* 2 års garanti

Er usikker på om nivåsensor følger med eller om det må bestilles i tillegg, dessuten må det jo også monteres lyktespyling. Skal snoke etter litt informasjon om dette også, men takk for oppklaringen og tipset, skal lete videre.

Hvis andre har tips, råd, linker til utstyr etc mottas dette med takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...