Gå til innhold

Hvordan installere INPA/EDIABAS fra CD-rom?


ehandeland
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg håper at det er noen her som er villige til å dele av sin kompetanse når det gjelder å installere INPA/EDIABAS fra CD-rom.

På Ebay kjøpte jeg et interface/kabler for BMW INPA. Det fulgte med en CD-rom med en masse mapper og filer pakket med WinRAR. Jeg har installert WinRAR slik at jeg får pakket ut filene, men jeg skjønner altså ikke hvilke filer jeg skal installere.

På forhånd takk!

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har tenkt å gjøre med INPA/EDIABAS? Hvis det er koding/diagnose du har tenkt å bruke det til, så tror jeg ikke du får gjort det, ihvertfall ikke uten inngående know-how. Mener det kan kodes i HEX med INPA, men til vanlig kode/diagnosebruk er det GT1/Progman du trenger. De er det også mer komplisert å få til å fungere, siden de i utgangspunktet kjører på en "IBM T30" med touchskjerm, og en del sære specs.

Når det gjelder selve problemet, så har jeg installert de selv og kan ikke huske at det var noe spesielt som måtte gjøres. Det er jo Windows-programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at det er noen her som er villige til å dele av sin kompetanse når det gjelder å installere INPA/EDIABAS fra CD-rom.

På Ebay kjøpte jeg et interface/kabler for BMW INPA. Det fulgte med en CD-rom med en masse mapper og filer pakket med WinRAR. Jeg har installert WinRAR slik at jeg får pakket ut filene, men jeg skjønner altså ikke hvilke filer jeg skal installere.

På forhånd takk!

Espen

Ja, du kan slette feil kode, diagnose og gjør en del ting som bleeding bremsevæsker ABS enhet, ellers hvilken versjon du ha???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du har 4.4.7 og updaterer til 5.0.2 og crakker 5.0.2.

Første skal du installere 4.4.7 \REFERENZ\INSTALL\INSTPROG.EXE

Etter det installerer du 5.0.2 og crakker.

Har du ikke manual for å installere??. email så kan jeg sender deg manual.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene!

Jeg har fått lastet ned et enklere oppsett fra selger. En mappe som inneholdt en tekst-/hjelpefil (read me), en "install.exe"-fil og en mappe med resten av filene.

Tilsynelatende skal jeg nå ha fått installert programmet (INPA) med tilhørende kommunikasjon (EDIABAS).

Jeg skal også ha endret innstillingene som må til for at det skal kunne fungere, som sti til C-katalogen med EDIABAS Bin, installert ADS32-driveren (i DOS) og kopiert BIN filene til INPA Bin. Kommunikasjonsporten COM1 skal være åpen.

Når jeg forsøker å åpne INPA får jeg kun opp en dialogboks med noen siffer og bokstaver (1E0C6928). Dersom jeg trykker OK i denne dialogboksen forsvinner meldingen, og ingenting mer skjer.

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk for alle svar og god støtte i en vanskelig tid..

Løsningen var å bruke systemgjennopprettingen i Windows til å sette maskinen tilbake til dagen før jeg begynte installeringene. Kanskje har også de mislykkede forsøkene kludret til registeret.

Da jeg i dag slettet alle gamle spor og installerte på nytt fungerte det greit etter min egen oppskrift over.

Så nå har jeg nettopp snakket med bilen min for første gang :D

Jeg synes programmet/brukergrensesnittet ser helt greit ut til mitt formål: lese og slette feil i de ulike systemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...