muskla Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 jeg tok en motorvask på min E34 540i, og etter det så har den fjusket litt. Dersom den står på tomgang så hender det at motoren begynner å riste en del, akkurat som at en plugg sotes ned. Og ved belastning (kjøring i motbakke) så begynner den å gå dårlig og kjører ikke på alle sylindrene. Når jeg åpner panseret så hører jeg av og til litt tikking fra dysene på den ene siden. Kan det skyldes fuktighet etter motorvasken, og hvordan løser jeg problemet??
benger Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Skru ut plugg for plugg og se etter fuktighet, om det er det, så tørk det bort med noe papir. Opplevde samme på min 520i etter motorvask. Viste seg at det lå vann i plugghullene.
sealed Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Skru ut plugg for plugg og se etter fuktighet, om det er det, så tørk det bort med noe papir. Opplevde samme på min 520i etter motorvask.Viste seg at det lå vann i plugghullene. ville prøvd å få sugd opp mesteparten av vannet, om det skulle ligge noe der, så vannet ikke kommer inn i motoren. Da jeg ikke er kjent med 540(fordeler(e) eller elektronisk tenning), fremmer jeg bare mitt problem på min bil ettermotorvask. Da hadde det lagt seg fuktighet i fordeler som gjorde at bilen min hadde samme symptomene. Tørket bort og bilen ble som før igjen
muskla Skrevet April 14, 2009 Forfatter Skrevet April 14, 2009 takker flere som har sagt at det er et vanlig problem med BMW at det legger seg vann/fuktighet i plugghettene etter motorvask. Skal blåse tørt med trykkluft, så regner med det ordner seg
S.Hafsmo Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 er elektronisk tenning på denne ja, men problemet på disse er at de små dekslene over pluggene holder ikke tett, så det kommer vann ned og skaper overslag rundt pluggene. så du får ta en runde under dekslene på toppene og se etter fugtighet.
todleif Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Eg tok motorvask på min bil på fredagen. Køyrde heimatt etterpå (13km) og bilen fungerte fint. Dagen etter skulle eg ein liten tur på butikken. Da begynte den med fusking nede på ca 1000rpm. Vart fort litt verre! Var like gale på søndagen, so eg måtte sjekke litt. Tok av alle coilene og sjekka tennpluggene. Hadde litt fuktigheit i 1 sylinder. Hadde og antagligt kome fuktigheit i ein annen sylinder. Startet opp bilen etterpå og feilen var der fremdeles. Kjende på eksosanlegget for å finne sylinderen som var problemet. Fann 2 sylindre som ikkje vart so fort varme. Byttet plass på dei 2 coilene der sylindrene hadde problemer. (for å sjekke om feilen byttet plass) Men da fungerte alle sylindrene! So no fungerer heldigvis bilen.
gregus Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Mener S.Hafsmo har nevnt noe om at man må være forsiktig med motorvask på 540, pga dårlig beskyttelse mot vann en eller annen plass. Søk så finner du sikkert, evt kan du sikkert bare høre med han på pm eller no
muskla Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 btw, jeg kjørterundt en stund med denne fjuskinga. Motoren jikk da på 7 sylindre. Jeg rusa opp bilen en del i håp om at det ville tørke. Kan den ha tatt noen skade??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå