Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

de du kan gjøre er og få sjekket transistorene i lysmodul, har selv skiftet transistor kostet 350kr istaden for 6500kr så de koster på verksted og få skfitet lysmodul, og da trenger du helder ikke å programere modulen på nytt

Skrevet

lysmodulen må du kjøpe ny og få montert på verksted, den må kodes til bilen din, når den først er kodet så kan den ikke omkodes... derfor går det ikke an å kjøpe brukt:(

Skrevet
lysmodulen må du kjøpe ny og få montert på verksted, den må kodes til bilen din, når den først er kodet så kan den ikke omkodes... derfor går det ikke an å kjøpe brukt:(

Da synes eg de er merkelig at eg fekk beskjed med BMW i Ålesund. At dem kunne skaffe brukt til meg å programmere den til min bil. Men de vart ikke gjort siden de var kun en transistor, Så eg fekk fikset selv, Siden BMW tydelivis ikke får taki MOSFET BTS426L1 transistor. Så skifter de helder hele modulen, Har vanskelig for og tru at BMW ikke får taki slike menmen..

Skrevet

De finnes også dem folka på verksted som kun er ute etter og tjene mest mulig penger.

Eg fekk fortalt med BMW i Ålesund at modulen måtte skiftes, Eg fekk sagt ka eg meinte om de til dem, Når eg fekk vite inn på forumet her, At de var bare og skifte en transistor til 200kr! + 150kr lodding på radiospesialist. Så er gla eg venta litt med og kjøpe ny modul, til 6500kr!

Så de lønner seg og spøre her inne på forumet har eg lært :wink:

• 3 years later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Anyone?

Har forsåvidt oppdaget at det er alle lysene det blinker i, foran, bak, interiør, instrumenter etc. Det store spørsmålet er da om det er spenningsregulatoren på dynamoen som er gåen, eller èn eller flere transistorer i lysmodulen? Har målt ladespenningen og den var bra, uten noen dipper i spenningen.

Skrevet
Anyone?

Har forsåvidt oppdaget at det er alle lysene det blinker i, foran, bak, interiør, instrumenter etc. Det store spørsmålet er da om det er spenningsregulatoren på dynamoen som er gåen, eller èn eller flere transistorer i lysmodulen? Har målt ladespenningen og den var bra, uten noen dipper i spenningen.

har fådt samme problem med min e39 :oops:

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

Skulle gjerne likt å vite hvilke transistorer/evt. andre komponenter i LCM som må byttes for å bli kvitt pulseringen. Har googlet i timesvis, men finner bare folk som har fikset fjernlys som henger på, ingen som har ordnet pulseringen.

Skrevet

Det eg prøvde å si var at min bil hadde også blinkende lys i alle lykter, etter en stund hang fjernlyset seg på hele tiden. Ved da å bytte de fire transistorene (for å fikse fjernlyset) ble bilen friskmeldt. Altså ved bytte av disse pulserer ikke lysene lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...