Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen kan fortelle meg litt om kordan eg kan få økt effekt , helst ikke noe som koster shorta :P Vet at eg kan bytte grenrør, men noen som vet hvor mye effekt eg vil få av det sånn ca? Det som e gjort til noe e kunn effekt anlegg (ikke grenrør) Motoren er gått 200tusen så vet ikke ka som e lurt å gjøre og ikke lurt å gjøre! Motoren er en 1994 mod. er ute etter best mulig akelasjon, top fart ikke så veldig viktig!

Skrevet

bytte diff for og få en lavere utveksling? skal du gjøre mye med motoren ville jeg plukket den ned i biter og byttet div. slitedeler for ihvertfall få alle de hestene som var i motoren da den var ny

Skrevet
Lurer på om noen kan fortelle meg litt om kordan eg kan få økt effekt , helst ikke noe som koster shorta :P Vet at eg kan bytte grenrør, men noen som vet hvor mye effekt eg vil få av det sånn ca? Det som e gjort til noe e kunn effekt anlegg (ikke grenrør) Motoren er gått 200tusen så vet ikke ka som e lurt å gjøre og ikke lurt å gjøre! Motoren er en 1994 mod. er ute etter best mulig akelasjon, top fart ikke så veldig viktig!

Bare grenrør vil ikke hjelpe stort, problemet med sugetrim er desverre nettopp det at det "koster shorta" om du skal ha noe merkbart.

Om du (som nevnt) bytter diff vil du få en bedre aks, men kjenner flere som har gjort dette og problemet er at etter en stund begynner det å bli slitsomt å kjøre 90-100 med en motor godt oppe på 3500-4000rpm.

Så de jeg kjenner som har gjort dette har byttet tilbake.

Nå aner ikke jeg hva slags diff de bytta til, men noe mindre nedgiring ville nesten vært bortkastet de ikke gikk såååå mye bedre enn før.

Skrevet

Jobba sammen med en kar for noen år siden som hadde en E-36 325 cab.

Han satt på komplett Supersprint eksos med grenrør. han byttet også noe på innsugsiden. Lurer på om det var spjeldhuset, men er ikke sikker.

denne ble kjørt på rullende landevei før og etter. Og jeg mener han hadde en effektøkning på ca 25hk.

Skrevet

Som andre ha nevnt ovenfor,ville eg ha begynt med å sjekke tilstanden til motoren.

Ta en lekkasje-test,da finner du ut om du har nevneverdig slitasje på ventiler,ringer eller sylindre og fiks eventuelt dette først.

Så kan du begynne å tenke på kamaksler(du har vel uten VANOS?),men ha i bakhodet hvilken karakteristikk du vil motoren skal ha før du kaster deg over den første og beste.

Skrevet

fullt effektanlegg og kvasscam og chip :) da får du merkbart effektøkning,hestekrefter er ikke alltid "alfa omega" men du får god effektøkning med dette.

Skrevet

Har ingen å anbefale,kjenner ikkje til bilverkstedene der.

Lekk.test utstyr selges jo på div butikker,også Biltema meiner eg.

Enkelt og greitt å bruke sjøl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...