Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det greieste er vel bare et knivstikk i hvert dekk... "greit nok" å bytte, men sure penger for den som sitter der :-P hehe...

har aldri forstått den banke og jule opp teknikken hos folk... stor i ord, men liten på jord :roll:

hvor mange av dere her kan med hånda på hjerte si at dere hadde gått i ettertid å slått ned vedkommende? det er vel "ok" hvis du tar de på fersk gjerning der de står med speilet i hånda og skal til å gå at de får seg et par i trynet, men å løpe rundt med slagvåpen og slik i ettertid har jeg vanskeligheter for å se for meg...

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Poenget er: Er tusen kroner i faktisk verdi og den ulempen det å ikke ha delen medførte, verdt et mulig liv på samvittigheten? For det er det du risikerer når du grisebanker de som står bak.

At det at og bruke blind vold som gjengjeldelse streifer dine tanker gjør meg vondt, men det var slik du muligens ville gjort det.?

Høy rente kanskje? :-k

Vi snakker isåfall om en rente som kun blir misynt av de som sitter med forbrukslån.

:P

Snakkes det av erfaring her nå?

Vet ikke hva jeg hadde gjort selv, men mest sannsynlig ville dem det gjelder ikke skjønne hva som inntraff om et halvt års tid..

For noe av verdi til 1000-2000kr?

:?

Ehh.. JA.

Skrevet

At det at og bruke blind vold som gjengjeldelse streifer dine tanker gjør meg vondt, men det var slik du muligens ville gjort det.?

Som sagt så ville jeg ikke gjort noe som innebar vold. Om jeg misforstod deg (at du ikke hadde tenkt til å bruke vold), må du gjerne forklare hvilken fremgangsmåte du hadde tenkt til å bruke for å få personen/-e til å ikke skjønne hva som inntraff dem før om et halv års tid. Ettersom du virker ganske bestemt på hvem du skal ta, kan det knappes kalles blind vold. Et av kriteriene for blind vold er at den rammer vilkårlig.

Snakkes det av erfaring her nå?

Jepp, jeg har såpass med erfaring at jeg vet at forbrukslån innebærer høye renter. Hvilke lånebetingelser som stilles er det ikke spesielt vanskelig å få tak i. Faktisk så holder det å besøke en bank eller en banks nettside.

Ehh.. JA.

Daså ...

;)

Skrevet

Som sagt så ville jeg ikke gjort noe som innebar vold. Om jeg misforstod deg (at du ikke hadde tenkt til å bruke vold), må du gjerne forklare hvilken fremgangsmåte du hadde tenkt til å bruke

I grunn ikke særlig intr. i å dele alt med folket her inne, da man aldri vet hvem som kan komme og kødde i ens egen gård..

Poenget er at dem som kødder, skal være usikker på hvorfor det skjedde og om det skjer igjen. Usikkerhet er en guffen følelse for alle og enhver.

Og sånne folk vil jeg skal ha en overhengende følelse av usikkerhet.

Ønsker med dette dere alle en fin og forhåpentligvis rolig natt.

Skrevet

Usikkerhet høres fortsatt ut som noe som kommer gjennom vold. Siden du tydeligvis ikke har mulighet til å utdype det tydeligere, holder jeg fast ved at det er en form for vold du har tenkt til å bruke.

At du har tenkt til å drive en vendetta grunnet et par tusenlapper, virker fortsatt lite gjennomtenkt og mer destruktivt enn noe annet; Samtidig er det klart at slike handlinger vil medføre konsekvenser, enten ved gjengjeldelse eller ved straffer. Er det verdt det?

En materiell ting kan skiftes ut, et liv kan ikke. Det er forunderlig at du ser ut til å mene noe annet, ettersom du før har klagd på andres manglende respekt for liv.

Skrevet
det greieste er vel bare et knivstikk i hvert dekk... "greit nok" å bytte, men sure penger for den som sitter der :-P hehe...

har aldri forstått den banke og jule opp teknikken hos folk... stor i ord, men liten på jord :roll:

hvor mange av dere her kan med hånda på hjerte si at dere hadde gått i ettertid å slått ned vedkommende? det er vel "ok" hvis du tar de på fersk gjerning der de står med speilet i hånda og skal til å gå at de får seg et par i trynet, men å løpe rundt med slagvåpen og slik i ettertid har jeg vanskeligheter for å se for meg...

Av alle de nesten 9000 innleggene så tror jeg dette er det med\st fornuftige ;)

Skrevet
Usikkerhet høres fortsatt ut som noe som kommer gjennom vold. Siden du tydeligvis ikke har mulighet til å utdype det tydeligere, holder jeg fast ved at det er en form for vold du har tenkt til å bruke.

At du har tenkt til å drive en vendetta grunnet et par tusenlapper, virker fortsatt lite gjennomtenkt og mer destruktivt enn noe annet; Samtidig er det klart at slike handlinger vil medføre konsekvenser, enten ved gjengjeldelse eller ved straffer. Er det verdt det?

En materiell ting kan skiftes ut, et liv kan ikke. Det er forunderlig at du ser ut til å mene noe annet, ettersom du før har klagd på andres manglende respekt for liv.

hvorfor er det klart at slike handlinger vil medføre konsekvenser?

Ingen som trenger å vite hvem det var som utførte vold?

Om det skulle vise seg at noen hadde stjelt noe på bilen din til 2000kr, og du visste hvem det var. Ville du lagt saken død da?

Skrevet

Syntes vel helt ærlig folk som stjeler, uansett hva det er fortjener "to tette og en badehette". Selvfølgelig ikke barn. Men dette var voksne mennesker som tok mitt speil fordi vi ikke hadde det i butikken.

Skrevet

Av alle de nesten 9000 innleggene så tror jeg dette er det med\st fornuftige ;)

hehe :-P glimter jo til noen ganger ;-)

Skrevet

Vold løser ikke vold.

Går du til fysisk angrep på enten bil eller personer så er du jo ikke noe bedre selv, og jeg synes dette gjelder uansett om det er "hevn"

Samtidig må jeg si at det er helt forkastelig å ramme uskyldige for egen vinning. (Oo)

Skrevet
Vold løser ikke vold.

Går du til fysisk angrep på enten bil eller personer så er du jo ikke noe bedre selv, og jeg synes dette gjelder uansett om det er "hevn"

Samtidig må jeg si at det er helt forkastelig å ramme uskyldige for egen vinning. (Oo)

Løser hvertfall ingenting av å bare la det gå, da blir det bare enklere for de som holder på.

Får personen er god omgang, så tviler jeg på at han går å stjeler igjen på en god stund. Hvertfall ikke fra samme person. Problem solved.

Skrevet

Hadde jeg sett noe slikt på min egen bil, eller en bil som noen jeg kjenner har, så hadde det klikka for meg. Da tror jeg heller en ambulanse måttet hentet de (eller meg). da er jeg av typen som slår først og spør etterpå. Og jeg er egentlig ingen bråkmaker.

Håper det ordner seg Monica, noe det sikkert gjør, men er SYKT kjedelig og unødvendig at slikt skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...