Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det med den nye loven som ble nevnt. Betyr det at hvis noen stjeler av meg, så kan jeg med loven i ryggen stjele fra gjerningsmannen?

Vanlige borgere skal på en måte gjøre jobben til purken når de ikke gidder selv og heller sender et brev om saken er henlagt?

Lurer på om du galro hadde stått og sett på at din eventuelle kone og barn hadde blitt voldtatt uten å grip inn da du risikerer selvtekt.

Alt kommer ann på situasjonen, men jeg ville nok personlig ikke ha slått en person fordærva for å stjele speilglassa mine.

Skrevet
Det med den nye loven som ble nevnt. Betyr det at hvis noen stjeler av meg, så kan jeg med loven i ryggen stjele fra gjerningsmannen?

I praksis virker det som et supplement av nødvergeparagrafen. Den aktuelle paragrafen er å finne på lovdata.no.

http://www.lovdata.no/all/tl-20050520-028-004.html#19

Lurer på om du galro hadde stått og sett på at din eventuelle kone og barn hadde blitt voldtatt uten å grip inn da du risikerer selvtekt.

Som allerede poengtert er det stor forskjell mellom det å handle i nuet (nødverge) og det å ta loven i egne hender med egne avstraffningsmetoder etter at ugjerningene har blitt begått (selvtekt). I ditt tilfelle ville jeg gjort det første, mens det vi diskuterer faller innenfor punkt to.

Skrevet

Føler jeg må komme med et siste innslag som bærer litt mer preg av seriøsitet en dem siste jeg kom med i går.

Jeg har i utgangspunktet flere leveregler, deriblant en av dem er at dersom noen kødder med meg/mine og mitt, så går det ikke ustraffet hen.

Dette taes selvsagt den rette veien først, men fører ikke det frem så blir vi oppfinnsome.

Har IKKE til hensikt og skade personer fysisk som "hevn", men ingen garanti for hva som skjer etter at lovens håndhevere har sviktet saken og henlagt den.

Ting skal skje, og det skjer..

Skrevet

Når en polakk prøvde å stjele breitbauen i fjor, han gikk mot bilen med en sånn dings viking,naf, falken har, så ble jeg faktisk bare sittende å se på han..

Frøs helt til.. Skjønte ikke hva som skjedde..

Han snudde heldigvis da han så at jeg og fattern så på han gjennom butikkvinduet.. Dette var en søndag, og jeg hadde låst opp butikken så fattern kunne få noe maling.. Bilen sto med nøkla i utenfor..

Du vet ikke åssen du reagerer før du er der..

Skrevet

Så ekkelt!

Hadde nok ikke gjort noe hvis jeg var alene i mørket, 53 kg har ikke mye å stille opp med.

Men hadde jeg tatt dem som tok speilet hadde jeg nok fyra skikkelig. Midt på dagen om mange kollegaer her som kunne gitt en hjelpende hånd hvis det skulle vært behov for det

Skrevet

I bussen som vi drar til rudskogen og alle andre treff har vi følgende liggende... : balltre.. slegge.. øks.. hekksaks..

Belønning utleveres alt etter hvor stor delen som blir lånt hittil.. hittil har vi kun delt ut et slag med slegge på gatebil.. midt på en fot.. skal si den svarte j..... skreik.. :)

Skrevet
Det som er ekkelt og plager meg er at dem har TATT på bilen min! Det provoserer meg så utrolig mye. Og midt på dagen parkert rett utenfor stoooort vindu og masse folk, det viser bare hvor forbanna sleipe det jævelskapet har vært! ÆSJ!!

Burde være unødvendig å måtte ha den inne på dekksenteret på lyse dagen...

Kjenner faktisk ett par som solgte huset sitt av samme grunn jeg.. Tanken på att folk hadde gått rundt i huset å romstrert gjorde det umulig for de å bo der! Ferska sjøl en polakk som var i ferd med å bryte seg inn i huset mitt mens vi lå og sov.! sov veldig lett flere måneder etterpå.

Skrevet
I bussen som vi drar til rudskogen og alle andre treff har vi følgende liggende... : balltre.. slegge.. øks.. hekksaks..

Belønning utleveres alt etter hvor stor delen som blir lånt hittil.. hittil har vi kun delt ut et slag med slegge på gatebil.. midt på en fot.. skal si den svarte j..... skreik.. :)

:roll:

Skrevet
På E39n til fatter har også noen idioter vært bortpå speilene. Der har de tatt all innmaten i begge speilene. Irriterende at folk ikke kan holde fingrer unna mine ting!

Dine ting eller faren din sine ting? :wink:

Skrevet

Så det er virkelig nødvendig med bevæpning på Gatebil? Er det ingen som kan sloss lenger eller? Hva skal du med hekksaks, øks og balltre på et biltreff egentlig? :roll:

Skrevet

Da vil jeg si at du er et hakk under den IDIOTEN som stjelte av deg.

Kort sagt..

Et øye for et øye er min mening, slår noen deg, så slår du tilbake.

Stjeler noen av deg, ja.. Du tar ihvertfall ikke å knuser foten til den personen med slegge!

Levere han til politiet, henge han ut som tyv, stjele klea hans, så kjøre han langt i ødemarka etc og la han gå hjem. Finere straff det...

Det sier jo litt om DEG om du har psyke til å slå foten til en med slegge, da er det noe som ikke er riktigt oppe i hodet DIT.

Skrevet

vel.. kall meg gjerne gal..

snuten funker ikke..

et lite kakk med en slegge så det virkeli gjør litt vondt funker..

Grisebanke dem? hvorfor det..? slitsomt det..

Få opp øynene dine.. er ikke førstemann som har brukt slegge på gatebil..

en av xtreme gutta delte ut et slag med en latmannsarm ene året..

en drifter delte ut slag med balltre..

Skjer mere enn folk tror på natta..

Å her var det heller ikke snakk om å kline så gale til at hele foten var knust.. tviler på noe var brukket.. men at det var vondt ja..

Var målet da nådd? ja..

Skrevet

Det er vel det samme hva andre har gjort før deg.

Det er vel ikke normalt å styrte ett fly inn i Oslo Plaza fordi noen andre har kræsjet fly inn i store bygninger før.

Dersom du må ha med våpen på gatebil,så virker det som vi fortsatt er i steinalderen. :roll:

Skrevet

hmm.. Vel jeg synes ikke det er gale og fike lett til noen med slegge..

Er store verdier i og rundt bilene/bussene/lastebilene der nede.. og da blir dette mitt siste innlegg rundt dette... siden jeg mener jeg har full rett til og gjøre det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...