Gå til innhold

98 525 TDS

Laugiz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er helt fersk på BMW og er ute etter tips.

Skal kjøpe ny bil til kona og hu er veldig på BMW E39 stv.

Har en kompis som skal selge en Diesel med 298 tusen på telleren. Er det noe jeg må sjekke nøye da? Topp er nylig byttet,bakluke er byttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten umulig å si tror jeg... Kommer jo veldig ann på hvordan den er behandlet, om den er langkjørt kontra småkjøring ol. Men det er greit å være klar over at ting kan koste penger. F.eks. er dieselpumpa et "vanlig" problem som fort koster en 20-30k og er det automat kan denne også koste deg en del tusen.

Men det er somsagt ingen fasit på at dette ryker fordi bilen har mange km. på telleren.

Uansett regner jeg med at du får denne en god del billigere enn en som har gått 100k mindre uten at du er garantert mindre feil på den som har gått mindre...

Jeg ser også på det som positivt at det er gjort noen dyre reperasjoner på det, da jeg mener dette tyder på at eieren fikser det som faktisk må fikses og ikke bare skyver det under teppet.

Ellers så er det jo en flott bil, selvom motoren ikke er noe å hoppe i taket for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til akkurat den bilen du henviser til, men er det et poeng at det skal være diesel? Den har bedre dreiemoment, men ellers tror jeg det er både billigere og mindre risikabelt å kjøpe bensinutgaven. Tenker da på risikoen for dyre reparasjoner av turbo, dyser og dieselpumpe. Du MÅ gå klar av ALT dette for at diesel skal lønne seg. Ellers inviterer jeg til å se nærmere på min bil som ligger til salgs på Finn.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16985037

Dette er gatas blankeste bil ifølge mine naboer. Rust er ikke noe problem på denne bilen. Må nevne at høyre kanal ble lakkert på grunn av en skrape og ikke på grunn av rust. Skiboksen er lånt og kan derfor ikke følge med på salget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...