Toastjern Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Turteller, forbruksmåler og motortemp viser fungerer ikke på min E30. M20B25 motor, 1986 modell. Noen som kan ha noen idé? Prøvde med lighter under temp føler, men er ikke sikker på om det er denne som er gåen siden turteller/forbruksmåler ikke fungerer heller.. Skrudd opp instrumenthuset også. Og fant ut at den ene "tappen" husker ikke hva de kalles hadde irra. Bensinmåler og km/t viser fungerer som normalt..
Fliid Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Mulig SI batteriene i instument er gåene. Det er to stk, og de ligger i det lille printbrettet som sitter igjen i instrument glasset, når du splitter instrumentet. Det burde løse turtall å forbruksmåler problemet. SI batteriene må loddes inn og fåes løse hos Koed.no eller hos bmw, om jeg ikke husker helt feil så får du de faktisk løse hos BMW og. : ) Temp viser er ett kjent fenomen, det kan holde med og bare ettertrekke på skruen bak instrument, rett bak temp viser. Disse mutterene har det med å riste løs, dermed dårlig kontakt, som igjen gir "defekt" viser.
Toastjern Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Takk for svar! Da prøver jeg det først (:
Toastjern Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Hmm.. Den skruen bak kan ikke være problemet. Siden jeg har kjørt bilen etter jeg skrudde det opp forrige gang.
Toastjern Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Lengst til høyre og øverst. Irra.. Kanskje ikke lett å se. Har ikke verdens beste digitalkamera
icc Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Sjekk at kontaken(e) er fine og se etter svimerker på pcben, dette kan indikere at det er en transistor som har brent seg. Da er det best å bytte ut hele det instrumentet eller pcben som den svidde transistoren sitter på. Det er som regel en idikasjon på en kortsluttning i en mikrochip til et instrument.
Fliid Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Hva er en pcb? Tydelig at elektro jeg en gang gikk, ikke holder mål her.
Toastjern Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Enig med Fliid, hva er en pcb? Lurer på om jeg skulle fått tak i et helt nytt instrumenthus med printplate og alt, virker lettest det.
Fliid Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Det er nesten den morsomste delen med E30, og finne ett instrument som faktisk fungerer bra. (Å finne ett brukt) Jeg har 3 stk liggende, er noe kødd med alle sammen, enten det eller det andre eller det fjerde. Artig det. hehe
Toastjern Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Høres ikke så artig ut da hehe:p Men det er altså vanskelig å finne ja..
icc Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 PCB = Printed Circut Board. Altså et maskinprodusert kretskort. Trodde det var allmennkunnskap det da? Menne ja, det er stress med disse el. intrumentene.
Toastjern Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Jeg har aldri hørt om det før men Håper jeg bare får ordnet det. Spesielt motortemp viser^/føler, den er et must. Greier meg uten turteller selv om den også er foretrukket ^^
Toastjern Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Nå er jeg helt forvirra.. Har ikke prøvd flere forslag.. Men i går hadde jeg besøk av eXence og en kamerat av han som så på e30'en min. Denne har gått batteritom, det er noe som suger strøm.. Det jeg skulle fortelle var at i det jeg prøvde å starte den opp, funka turtallstelleren, den fløyt liksom opp til 1500 og dalte ned igjen... Den funker jo! Men ikke når det er strøm på batteriet og når bilen går?? Hva fææn..?? Setter pris på forslag og hjelp
Fliid Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Gåene SI batterier kan gi rare "skvette" symptomer på visere. Så jeg sier fortsatt det samme som tidligere.
Toastjern Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Er nok det ja. Fikk vasket den i dag og kjørt den litt hardt, men det funka ikke nå heller.. Får man loddet batterier hos bmw eller? Og vet noen hvor mye det koster?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå