general_tom Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Hei. Når jeg kjører litt hardt med bilen min i svinger og sånn, så begynner det og romle i servo pumpen og den blir tyngre på rattet.. Pluss at det skummer i behholderen.. Har byttet beholder. trengs det og luftes eller er pumpen gåen??
general_tom Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 oki.. det har ikke noe med dårlig olje og gjøre?? har også hatt problemere med att det blir overtrykk.. er det pumpen som gjør det?
general_tom Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 og en annen ting de hurtigkoblingene forann inn på kjølingen til oljen, gjør det noe om de er litt slarkete eller skal de sitte helt fast.. er det sånn at de åpner seg nar de blir klemt i sammen??
eriklepe Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 vel det blir jo uansett bare synsing her, du må nok ta bilen på et verksted for å få diagnotisert problemet. I værtste fall har tannstangen forårsaket servopumpehavri så du må skifte begge.
general_tom Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 oki. hviken type olje brukes som servo olje??
general_tom Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 men servoen funker jo egentlig helt fint fram jeg kjører hardt.. så er jo ikke helt gåen da sikker.. eller??
eriklepe Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 det er vel atf olje du skal ha på den der. Du kan jo selvsagt tømme systemet helt( svinge begge veier med returslange av) og så fylle på ny atf olje.
general_tom Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 hvor mye servo olje går det på systemet?
melmac Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 ps! Sjekk på påfyllingslokket om det er ATF eller pentosin chf11s du skal ha. Står vel ATF olje på påfyllingslokket og så er det på enkelte klistra over en lapp der det står chf11s (som har en tendens til å ramle av).. Usikker på konsekvensen av å fylle AFT olje der det skal vere chf11s og motsatt.. Volum: innbiller meg at det er omtrent 1,5 - 2 liter som trengs, men viss du skal kjøre gjennom litt olje for å få bort mest mulig av den gamle er det vel greit å ha litt ekstra (dvs bruke metoden men ha noken til å etterfylle mens du svingar fram og tilbake, ps! det er trykk på oljen som kjem ut av returslangen og tanken blir fort tom!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå