Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når jeg kjører litt hardt med bilen min i svinger og sånn, så begynner det og romle i servo pumpen og den blir tyngre på rattet.. Pluss at det skummer i behholderen..

Har byttet beholder. trengs det og luftes eller er pumpen gåen??

Skrevet

og en annen ting de hurtigkoblingene forann inn på kjølingen til oljen, gjør det noe om de er litt slarkete eller skal de sitte helt fast.. er det sånn at de åpner seg nar de blir klemt i sammen??

Skrevet

vel det blir jo uansett bare synsing her, du må nok ta bilen på et verksted for å få diagnotisert problemet. I værtste fall har tannstangen forårsaket servopumpehavri så du må skifte begge.

Skrevet

ps! Sjekk på påfyllingslokket om det er ATF eller pentosin chf11s du skal ha. Står vel ATF olje på påfyllingslokket og så er det på enkelte klistra over en lapp der det står chf11s (som har en tendens til å ramle av).. Usikker på konsekvensen av å fylle AFT olje der det skal vere chf11s og motsatt..

Volum: innbiller meg at det er omtrent 1,5 - 2 liter som trengs, men viss du skal kjøre gjennom litt olje for å få bort mest mulig av den gamle er det vel greit å ha litt ekstra (dvs bruke metoden men ha noken til å etterfylle mens du svingar fram og tilbake, ps! det er trykk på oljen som kjem ut av returslangen og tanken blir fort tom!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...