Gå til innhold

Styreenhet/gearkasse 525 tdsa touring 94 mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en 525tdsa 94 mod som jeg har tatt oljeskift på og skiftet oljefilter, dieselfilter, luftfilter + litt eksos. da jeg skulle kjøre, var det lite kraft i bilen. det virker som om jeg kjører med 70 hk istedet for 170(chippet).

Jeg vil og nevne at jeg har hatt lekkasje i takluken, og det har pryppet vann ned på programvelgeren for gearkassen (S,E,*) Denne står nå kun i E, men det kan føles som den står i *(vinterprogram) byteren virker ikke lenger.

Kan noen gi meg et hint om hvor jeg skal begynne. hvor ligger evt styreenheten til gearkassen. Kanskje jeg kan ha kommet borti en kabel eller en slange under servicen.

Mvh Glen

Skrevet

Ikke sikker på 94 modellen men 97 ligger hjernen til girkassen sammen med hjernen til motor under venstre kupefilter i egen tett boks i motorrommet.

Kansje defekt luftmassemåler? jeg hadde det periodisk og mistet ivertfall halvparten av kreftene, men igjen ikke sikker på om 94mod tds har denne.

Viss du har luftmassemåler kan du trekk ut pluggen på denne og prøve uten, skal da være nesten like sprek som før.

Den metoden brukte jeg for og finne ut om det var denne som tullet,

Hilsen

Terje

Skrevet

Jeg tror ikke det er luftmassemåler på denne. Det jeg derimot ville prøve å få sjekka var chipen. Kan hande den er fucka på no måte... Men det er jo ikke bare bare å sjekke hvis du ikke har en orginalchip tilgjengelig da.

Skjedde dette med en gang etter du hadde "servicen" hvor du bytta alt det du sier? Hvis det gjorde det kan du jo dobbeltsjekke at både luft- og dieselfilter er montert riktig og ikke blokerer noe. (uten at jeg kan skjønne hvordan dette skal monteres feil...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...