Felgen Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Har en 92 mod 318is som begynte å fuske litt for et par uker siden. Den fuska/gikk dårlig noen sekunder så ga det seg igjen, og det skjedde hele tiden med noen minutters mellomrom. Oftere med kald motor enn varm motor. Så jeg helte på litt kondensfjærner og sjekka pluggene, de så fine ut og kom bra med gnist. Satte i pluggene igjen, starta bilen og kjørte og parkerte. Da gikk bilen fint, men neste gang jeg skulle kjøre gikk den bra til å begynne med, men pluteslig etter kanskje 7-800 meter begynte den å gå veldig dårlig. Prøvde å dra ut en og en plugghette og fant ut at den ikke gikk på sylinder 2 og 3. Kommer gnist på alle sylindere nå, men nr 2 og 3 er svartsota og ikke brune som de var. Tenkte først at jeg kunne ha bytta om plugghettene, men nr2 rekker ikke bort til nr 3. Også da hadde jo motoren gått dårlig hele tiden. Har ikke hatt så mye tid til å se på bilen enda. Hva kan problemet være? Ikke bensin til de 2 sylinderene? Hva er beste måte å sjekke det på? Kan det være kompresjonen? Komp. måleren jeg har rekker ikke ned så får ikke målt det, er det andre ting som kan tyde på det? Takker for alle svar
Gjest Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Har du sjekket rotor og fordelerlokket ? kan være masse irr eller rett og slett utslitt.. Hadde samme problemet på audi 80ien min, der var fordelerlokket montert litt skakkt, slik at slittasjen ble feil
Felgen Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Er ikke fordeler, men fire coiler. Er gnist på alle pluggene og.
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 M42 motoren kunne få problemer med at coilene sprakk, slik at du får overslag i coilen og ingen gnist.... Dette skjedde ofte kun når de ble litt lunkne... Prøv å bytt om coilene og se om problemet kommer på den sylinderen da... Er det problemer da er coilen litt vanskelig
Felgen Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Da fant jeg feilen. Plugghettene på syl. nr 2 og 3 hadde sprukket så gnisten slo over til rett fra plugghettene til toppen. Surra på litt el-teip og det funka som bare det men får vel kjøpe nye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå