MrJørgensen Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Var under bilen for å feste et løst varmeskjold og oppdaget da to lekkasjer Den ene kom fra diffen: Den andre kom fra undersiden av det jeg regner med er tanken til servoen: Den på diffen kan vel løses ved å ha på noe tetningspasta på pluggen? På servoen er det ikke noe olje på toppen og lokket der, men altså fra bunnen og slangene nedover. Forslag til fiks?
tangorev Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Ligger vel en skive på diffen for å holde den tett. Sjekk den og gjør den ren. Kan hende det gjør susen
bimmer 3 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 jeg hadde bytta olja i diffen å satt på ny pakning dar, sitter en messing/kobber ring der. ja det pleier å skje på servo beholderen, klipp bort de gammle slange klemmene å sku på noen ordentlige:)
MrJørgensen Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Da har jeg noe jeg kan prøve på ja:) Burde vel fylle på litt olje på servoen også, siden det tydligvis svetter ut litt der;p Hva slags olje skal jeg ha på der?
Bimmerlars Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Orginale aluskiva har sikkert irra i stykker på diffen. Sett på en ny i kobber.
bimmer 3 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 lurt å skifte olja der å castrol atf tq olje (rødolje) samma du bruker på girkassa
Klinz Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 lurt å skifte olja der åcastrol atf tq olje (rødolje) samma du bruker på girkassa På diffen???
Simpel Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Type servoolje står på lokket til servooljebeholderen. Vet ikke så mye om E36, men noen BMWer skal ha fx CHF 11.S. Blåsvart olje av noe slag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå