Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et Xenonlys som har begynt å leve sitt eget liv. Tenner og fungerer fint en stund, Men så plutselig faller det ut.. Da er det stor spørsmålet, er det: Pæra, Tenneren eller styreenheten som er gåen?????? Er dette noe jeg kan finne ut av selv? har pratet med BMW om og få en diagnose på det sånn at jeg kan bytte riktig del selv. Fant også ut at det kostet: Ca 1400,- for pæra, Ca 5000,- for tenneren og ca 5000,- for styreenheten. så håper det går ann og få tak i en brukt. Er det pæra blir denne selvfølgelig byttet med ny.

Er det noen måte jeg kan finne ut hvilken farge pærene har? kommer til og bytte på begge sider men vil at de forsatt skal matche Xenon grøftelysene mine!

Svært takknemlig for alle svar! :)

Takk på forhånd

Mvh Torstein.

Skrevet

Helt unødvendig å kjøpe til de prisene. Pære får du vel for ca. 300, tenner og styreboks kjøper du som en enhet for under tusenlappen.

Jeg er ingen spesialist, men har skiftet tenner og styring (disse blir vanligvis kalt ballast) på vår 98 E39. Kjøpte fra Dybvik trading. Den gamle tenneren satt som egen enhet direkte på pæra. Jeg gravde ut innmaten av denne slik at lykta fortsatt var tett. Det ville den ikke blitt med Dybvik sin løsning. Har du tenneren festet med tre skruer bak pæra?

Ut fra det du forklarer tror jeg ikke det er pæra som er problemet. Erfaringen fra det jeg gjorde tilsier at du kan skifte bare den ene ballasten uten å få forskjell. Det anbefales å skifte begge pærene samtidig.

Jeg har noen bilder fra det jeg gjorde hvis det er av interesse.

Skrevet

Er absolutt interesert i bilder ja. Har du noen link eller annen informasjon så jeg får bestillt deler? Kan vel kansje bare google Dypvik!? Får ta meg en titt under panseret og sjekke hva for en type som sitter der.. :) Takker for svaret!

Skrevet

Min oppførte seg på samme måte. Slukte innemellom, så måtte jeg slå av lyset og på igjen så gikk ei stønn igjen. Bare å bytte pæra så var det iorden igjen. Kjøpte på nett, Ca 300 for to stk. Husker ikke web adr men fant linken på forumet her så sikkert noen som veit.

Skrevet

Helt klart lurt å sjekke om det er pæra. Både pære og kontrollbokser kan byttes høyre mot venstre for å feilsøke.

Dybvik Trading ble anbefalt til meg her på Bimmers. Men det finns mange andre. Du skal sikkert ha D2S-pære. Søk etter det så får du mange treff. Tror Biltema har den pæra også.

Bildene mine er bare interessante for deg hvis du har tenneren direkte bak pæra. Mine er festet med tre skruer og har o-ringstetting.

http://www.dybvik-trading.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...