aaberg Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 Hei, Jeg er fersk på forumet, så det er mulig dette har vært diskutert tidligere. Jeg har forsøkt å søke, men uten å finne gode svar på det jeg er ute etter. Jeg har en 2008 modell 520dat med 163hk/350Nm, og har sett på et hartge oppgraderingssett som får motoren opp til 202hk/401Nm. En slik oppgradering er mulig å gjøre uten å bryte garantien fra BMW, men det jeg lurer på er om motor, drivverk og eventuelt andre deler som påvirkes av oppgraderingen er dimensjonert for å tåle den ekstra belastningen? Det er jo snakk om en 25% oppgradering av ytelse, risikerer jeg at jeg om noen år får store reperasjoner og vedlikeholdsutgifter på grunn av vesentlig økt slitasje og at bilen ikke var ment for denne type effektuttak og dreiemoment? Setter pris på å høre om noen har tanker eller erfaringer knyttet til dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aaberg Skrevet April 18, 2009 Forfatter Share Skrevet April 18, 2009 Ser jeg bommet med hvilken del av forumet denne skulle vært lagt i. Innlegget er i stedet kopiert inn i "Teknisk" forumet: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=112986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 jeg tror dette vil gå helt fint. Om jeg ikke tar feil omprogrammerer hartge også girkassen, det er i hovedsak denne som er "problemet" moderator vil sikkrt flytte tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå