Gå til innhold

Olje lekasje E30

C.Ellingsen
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min har begynt å lekke olje :S Vet ikke hvor det kommer fra men blokka er dekt av et lag med olje å drit. når jeg kikker under bilen så er det olje på girkasse å bunnpanne osv.. har sjekket tappeplugg men den er helt tett. noen som vet hva som kan lekke? litt kjipt å måtte fylle en liter hver dag.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg kikker under bilen så er det olje på girkasse å bunnpanne osv..

du kan vere heldig og det er bare pakning på bunnpanne som er gåen men siden du meiner det er på girkassen med tror eg du burde sjekke opp mellom girkasse og motoren..

skyt om eg misforsto-.

har hatt problem sjøl med att det lekker olje ut fra toppdekselet(ikkje sjølve toppen) etter hard kjøring men tviler på det kan sammenliknes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja mulig det men den lekker uansett om jeg står stille eller kjører. har sett før at det har vært litt olje under bilen men ikke så mye som nå, hadde det lekt mellom motor å girkasse så hadde det vel stoppet når jeg sto i ro? Kan det hjelpe å prøve å stramme bunnpannen litt? kansje skruene har løsnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min e30 lak mitt under olje filtere.. men tviler det er det som er saken her..

ta å vask motoren grunndig.. så er det bare å ta seg en tur, å ta en titt under av og til.. holder en liten knap på toppdekselpakninga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M20? har du nettopp byttet oljefilter?

holder alikevel 1 knapp på bunnpanne pakning, siden det drypper når den står stille. pakningen går under et deksel mot girkassa, så det kan se ut som det kommer fra kassa.

uansett så er det rimelig lett å kjenne det på lukten.

hull i bunnpanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekk til elektronikk og evt filter osv å ta en grundig motorvask. blir ikke noe greie på å sitte her inne å gjette hvor det lekker. kan være hvor som helst. kan være simringer,bunnpannepakning,toppdekselpakning osv. ser fort hvor det kommer fra når motorn er rein :)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljekjøler? ser du hvilken side det kommer fra?

min m20b25 lakk på eksos siden, der som uttaket til oljekjøleren går.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8394.gif

del nr 7... den er opp ned på bildet...

Stemmer det var den som lakk på min og. Da var det olje alle steder. blir bra trykk der da du starter bilen å da vill det sprute en del, men når du står rolig drypper det veldig lite, tokk litt tid før jeg fant ut hvor det kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...