C.Ellingsen Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 Bilen min har begynt å lekke olje :S Vet ikke hvor det kommer fra men blokka er dekt av et lag med olje å drit. når jeg kikker under bilen så er det olje på girkasse å bunnpanne osv.. har sjekket tappeplugg men den er helt tett. noen som vet hva som kan lekke? litt kjipt å måtte fylle en liter hver dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flanders320i Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 når jeg kikker under bilen så er det olje på girkasse å bunnpanne osv.. du kan vere heldig og det er bare pakning på bunnpanne som er gåen men siden du meiner det er på girkassen med tror eg du burde sjekke opp mellom girkasse og motoren.. skyt om eg misforsto-. har hatt problem sjøl med att det lekker olje ut fra toppdekselet(ikkje sjølve toppen) etter hard kjøring men tviler på det kan sammenliknes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 Ta en grundig motorvask. Så kjører du en liten tur. Så ser du mye enklere hvor det lekker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Ellingsen Skrevet April 18, 2009 Forfatter Share Skrevet April 18, 2009 nja mulig det men den lekker uansett om jeg står stille eller kjører. har sett før at det har vært litt olje under bilen men ikke så mye som nå, hadde det lekt mellom motor å girkasse så hadde det vel stoppet når jeg sto i ro? Kan det hjelpe å prøve å stramme bunnpannen litt? kansje skruene har løsnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 min e30 lak mitt under olje filtere.. men tviler det er det som er saken her.. ta å vask motoren grunndig.. så er det bare å ta seg en tur, å ta en titt under av og til.. holder en liten knap på toppdekselpakninga.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Ellingsen Skrevet April 18, 2009 Forfatter Share Skrevet April 18, 2009 holder en liten knap på toppdekselpakninga.. Ja du kan ha rett der. har hatt den opp noen ganger uten å bytte den hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 Som sagt,grundig motorvask,ellers blir det bare vill gjetting... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 M20? har du nettopp byttet oljefilter? holder alikevel 1 knapp på bunnpanne pakning, siden det drypper når den står stille. pakningen går under et deksel mot girkassa, så det kan se ut som det kommer fra kassa. uansett så er det rimelig lett å kjenne det på lukten. hull i bunnpanne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 oljekjøler? ser du hvilken side det kommer fra? min m20b25 lakk på eksos siden, der som uttaket til oljekjøleren går. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8394.gif del nr 7... den er opp ned på bildet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet April 18, 2009 Share Skrevet April 18, 2009 dekk til elektronikk og evt filter osv å ta en grundig motorvask. blir ikke noe greie på å sitte her inne å gjette hvor det lekker. kan være hvor som helst. kan være simringer,bunnpannepakning,toppdekselpakning osv. ser fort hvor det kommer fra når motorn er rein lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsH Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 oljekjøler? ser du hvilken side det kommer fra?min m20b25 lakk på eksos siden, der som uttaket til oljekjøleren går. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8394.gif del nr 7... den er opp ned på bildet... Stemmer det var den som lakk på min og. Da var det olje alle steder. blir bra trykk der da du starter bilen å da vill det sprute en del, men når du står rolig drypper det veldig lite, tokk litt tid før jeg fant ut hvor det kom fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 ja det er ikke evigvarendes.. forbanna dritt å bytte delene på nr 7 når det står på bil.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Ellingsen Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Fant lekkasjen.. Det var det røret som går fra blokka å opp til innsug.. den lekker i bunnen som den går inn i blokka. går det ann å bytte den uten å måtte skru av innsuget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 er vel olje åndingen dette... TROR det skal gå an å bytte den uten å ta av innsuget, mener den er fjærbelastet... del nr 9-10-11 og 12 er vel nr 9 som tetter... en O-ring.. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8245.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 bare å presse den ned. nye o-ringer må du kjøpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå