hamansen Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Har planer om å gå til innkjøp av e34 m5 motor å sette i min e30.. men, hva trenger jeg utenom? Vil ha alt klart på forhånd, istedet for å oppdage ting underveis.. kom gjerne med ei liste, om noen av dere har gjort dette selv:) Da ser jeg sef bort fra motor/gir å ledn.nett På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 bremsekraftforsterkern må du bytte ut for det butter i innsuget. evt sveise om innsug, eller så mener jeg at du kan bruke e28 sin. den bygger ikke så mye utover som e30 sin. den er større i diameter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet April 19, 2009 Forfatter Share Skrevet April 19, 2009 notert:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 bremsekraftforsterkern må du bytte ut for det butter i innsuget. evt sveise om innsug, eller så mener jeg at du kan bruke e28 sin. den bygger ikke så mye utover som e30 sin. den er større i diameter. Hvorfor så mye pes ang BKF? Når man lager/får noen til å lage motorfester, lager man de sånn at de slipper å bytte BKF/sveise om innsug.. Ville heller tenkt på radiator, senking av travers, oljekjøler osv. Radiator får du noen som lager de til å lage etter måla på frontplata på e30'n. Sånn at den passer inni fronten, vips, der var 5 cm spart. Oljekjøler kan du bruke fra f eks e30 325 cab. Vet ikke hvor mye du må senke traversen. Men det merker du nok fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet April 19, 2009 Forfatter Share Skrevet April 19, 2009 bremsekraftforsterkern må du bytte ut for det butter i innsuget. evt sveise om innsug, eller så mener jeg at du kan bruke e28 sin. den bygger ikke så mye utover som e30 sin. den er større i diameter. Hvorfor så mye pes ang BKF? Når man lager/får noen til å lage motorfester, lager man de sånn at de slipper å bytte BKF/sveise om innsug.. Ville heller tenkt på radiator, senking av travers, oljekjøler osv. Radiator får du noen som lager de til å lage etter måla på frontplata på e30'n. Sånn at den passer inni fronten, vips, der var 5 cm spart. Oljekjøler kan du bruke fra f eks e30 325 cab. Vet ikke hvor mye du må senke traversen. Men det merker du nok fort Ja jeg må bare spørre jeg, så all info er greit å få med:) Oljekjølern er grei, da dette er cab, og den står foran frontplata. Hvem lager radiator på mål? Har hørt at en liten del av torpedo veggen må flyttes litt for å få alt nedi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Vet ikke hvem som lager radiatorer, men spør på nærmeste radiator sjappe om de lager på mål. Skal du ha motor lenger bak må du masere torpedo'n. Men det er ikke nødvendig for å få den nedi.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet April 19, 2009 Forfatter Share Skrevet April 19, 2009 ok, takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patricko Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal presse nedi de store s38`ene i e30. Hvorfor så mye ekstra arbeid å ødlegge kjøreegenskaper? Når s50 3 eller 3.2 passer mer eller mindre rett nedi med mellomaksel fra e30 m3 så er dette "bolt on" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Skjønner deg på 1 måte, men s38 er LITT billigere enn s50b32 da.. OG e30 m3 mellomaksel passer bolt on på e30 med s38 også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patricko Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 ja den gjør kanskje det, men er jo så mye enklere med s50. men selvfølgelig bli noen få tusenlapper mer for motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet April 19, 2009 Forfatter Share Skrevet April 19, 2009 Ingenting er kjøpt inn enda, så kom gjerne med forslag om andre, og mulige bedre motoralternativer.. Stor prisforskjell på disse nevnte motorene? Er enda tiiiiidlig i planleggingsstadiet, så motorvalg er jo ikke avgjort helt. Og det er sikkert mange av dere som har bytta motor i e30, så sleng inn deres meninger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Med tanke på radiator og motorfester så selger koed.no dette. Ligger under E30 -> Nye Deler -> Tuning -> Motorombyggingskit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet April 19, 2009 Share Skrevet April 19, 2009 Med tanke på radiator og motorfester så selger koed.no dette.Ligger under E30 -> Nye Deler -> Tuning -> Motorombyggingskit Motorfestene på koed suger balle. Få noen som KAN DET, til å lage til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå