Gå til innhold

E34 M5 motor i E30, hva trenger jeg?


hamansen
 Share

Anbefalte innlegg

Har planer om å gå til innkjøp av e34 m5 motor å sette i min e30.. men, hva trenger jeg utenom? Vil ha alt klart på forhånd, istedet for å oppdage ting underveis.. kom gjerne med ei liste, om noen av dere har gjort dette selv:) Da ser jeg sef bort fra motor/gir å ledn.nett :)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsekraftforsterkern må du bytte ut for det butter i innsuget. evt sveise om innsug, eller så mener jeg at du kan bruke e28 sin. den bygger ikke så mye utover som e30 sin. den er større i diameter.

Hvorfor så mye pes ang BKF? Når man lager/får noen til å lage motorfester, lager man de sånn at de slipper å bytte BKF/sveise om innsug..

Ville heller tenkt på radiator, senking av travers, oljekjøler osv.

Radiator får du noen som lager de til å lage etter måla på frontplata på e30'n. Sånn at den passer inni fronten, vips, der var 5 cm spart.

Oljekjøler kan du bruke fra f eks e30 325 cab.

Vet ikke hvor mye du må senke traversen. Men det merker du nok fort 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsekraftforsterkern må du bytte ut for det butter i innsuget. evt sveise om innsug, eller så mener jeg at du kan bruke e28 sin. den bygger ikke så mye utover som e30 sin. den er større i diameter.

Hvorfor så mye pes ang BKF? Når man lager/får noen til å lage motorfester, lager man de sånn at de slipper å bytte BKF/sveise om innsug..

Ville heller tenkt på radiator, senking av travers, oljekjøler osv.

Radiator får du noen som lager de til å lage etter måla på frontplata på e30'n. Sånn at den passer inni fronten, vips, der var 5 cm spart.

Oljekjøler kan du bruke fra f eks e30 325 cab.

Vet ikke hvor mye du må senke traversen. Men det merker du nok fort 8)

Ja jeg må bare spørre jeg, så all info er greit å få med:)

Oljekjølern er grei, da dette er cab, og den står foran frontplata. Hvem lager radiator på mål? Har hørt at en liten del av torpedo veggen må flyttes litt for å få alt nedi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal presse nedi de store s38`ene i e30. Hvorfor så mye ekstra arbeid å ødlegge kjøreegenskaper? Når s50 3 eller 3.2 passer mer eller mindre rett nedi med mellomaksel fra e30 m3 så er dette "bolt on"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er kjøpt inn enda, så kom gjerne med forslag om andre, og mulige bedre motoralternativer..:) Stor prisforskjell på disse nevnte motorene? Er enda tiiiiidlig i planleggingsstadiet, så motorvalg er jo ikke avgjort helt. Og det er sikkert mange av dere som har bytta motor i e30, så sleng inn deres meninger!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...