Gå til innhold

E36 jukser

steiney
 Share

Anbefalte innlegg

Innsugsbelgen er nå sjekket og den er helt fin. Tomgangsventilens funksjon som du sier skjønner jeg ikke hva du mener med så den har jeg ikke fått sjekket. Lambdasonden ble byttet ut med en biltema lambda sonde og da begynte den å bli bedre når den er var, men fortsatt ikke bra!

Hvis jeg starter den når den er kald så starter den akkuratt med som vanlig med det lille "pådraget" han skal ha i det den starter, men så går turtallsnåla rett til 0 igjen. Jeg kan ruse den mens jeg starter den men da må jeg ha over 3000 rpm eller så stopper den, eller så går den som en gammel traktor.

Men når den er varm så kan jeg vente til bensin pumpa er ferdig med å gå, så starter den og går som normalt på tomgang. Og hvis jeg ikke får for høyt turtall så klarer den seg som vanlig. Men hvis jeg får litt høyt turtall igen så dør den ut.

Automatkassen har også gått i nødmodus. Dette skjedde samtidig!

Noen som har noen ideer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgangsventilen kan du sjekke ved å måle signalspenningen og fysisk sjekke funksjonen til visuelt(åpning&lukkinga).

Sjekk at temp.sensor til ECU får signlaspenning(5v) og at motstanden er i rett område.

Ved kaldstart går motor i closed loop og henter ingen info fra lambdaen.

Fjusker den også ved driftsvarm motor også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke bare at den jukser mer! Den vil nesten ikke gå! hehe...

Dette blir litt difust for min del. Jeg aner ikke hva som er vanlig spenning på de forskjellige sensorene, og hvor temp.sensor til ECU ligger.

Ja, den dauer ut når jeg får lavt turtall når den blir varm også. Hvis ikke jeg starter den etter at bensimpumpa har gått, og kjører den på lavt turtall da som jeg skrev tidligere. Men dette går bare noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig spenning er 5volt.

Sensorenes plassering må noen andre som er bedre kjent på M50 si noe om,men antar i forkant av motor nær topp eller termostathus. Er den med 2 ledninger på(temp.).

Lenge siden du har skifta bensinfilter?

Kan virke som den sliter med bensintilførselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har fult service hefte frem til 240 000 km og nå har den gått 260 000 så den bør jo ha byttet det med servicene. Men jeg har ikke gjort det nei. Men jeg har bare eid bilen i noen måneder da. Det er en M43 motor hvis ikke jeg tar feil. 98mod. 316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...