-2r Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Hva kan være feil? Symptomer: - Går ujevnt på tomgang, motoren stopper noen ganger - På tomgang vibrerer hele bilen - Virker fin etter 1500 RPM. Lugger ikke, og virker sprek nok. Har ikke målt 0-100 men... Ting gjort: - Plugger byttet nettopp. bedret/forverret ikke noe. - Hadde diagnose for 2 mnd siden, men problement dukket opp like etter det. Etter søking på forum lurer jeg på om det kan være kam el veiv sensor. Men evt hvilken av disse må være defekt for å få de symptomene jeg har?
bjsyse Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 min stoppet ikke på tomgang akkurat, men den døde nesten helt ut. Da var lamda sonden gåen. Og hvis den jukser på opp til 1500 rpm kan en coil være gåen, min failet plutselig på alle coilene samtidlig, det var tøft og dyrt!
-2r Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 Er i allfall fin på 1500, men tror det drar seg ned under 1000 før den begynner å jukse...
GeirAndre Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 kamføler, veivføler eller luftmende måler... mest sannsynlig kamakselføler..
Kjell Z3 Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 det beste er å ta diagnose selv om det koster, da slipper du å bruke penger på unødvendige ting.
Tonyr Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 ta å sjekk belgen mellom innsuget og luftfilteret. kan vær den er morkna ?
-2r Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 ta å sjekk belgen mellom innsuget og luftfilteret.kan vær den er morkna ? Takk for tips! Belgen var morkna og suger falskluft...
Maloi Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Skulle til å si samme tips, for har AKKURAT oppdaget samme feil på min bil. Prøvde med ny belg, og bilen gikk MYE finere og reinere:) Tips til andre som opplevere samme problem;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå