Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i 1mnd i strekk, og så går det kanskje et halvt år til neste gang, utrolig irriterende, har prøvd og ringt bavaria og fisket noe info fra dem, men dem spiller bare dumme og virker som det ALDRIG har vært borti dette før, og bare sier "kom over her så tar vi en diagnose på den" men det har jeg prøvd uten hell, gidder ikke og bruke mer tid på diagnose hvis noen av dere her inne har vært borti det samme og kan si meg hva som kan være galt.

Kan det lønne seg og bare skifte ut hjernen til girkassa?

Takker for svar, og håper dere kan hjelpe meg :D

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

HEHE... Jeg har hatt samme problem selv. Få tatt en diagnose på bilen. Hos meg var det Luftmassemåleren som var gåen.

Om bilen din låser seg i 4 gir ??

Skrevet
HEHE... Jeg har hatt samme problem selv. Få tatt en diagnose på bilen. Hos meg var det Luftmassemåleren som var gåen.

Om bilen din låser seg i 4 gir ??

Jeg har forstått at det kan være mye rare "følgefeil" men kan altså luftmassemåleren gi innvirkning på girprogrammet? :roll:

Ja den låser seg i et gir, og bruker JÆVLIG med bensin :P

Skrevet
Lån en girhjerne ifra en annen 540, og prøv.

ofte kan det ligge feilkoder i hjernen.

Er ikke bare og "låne" for meg, kjenner ingen med 540 :whatever:

For meg blir det og kjøpe en brukt hjerne og gamble på at det er det som er problemet, :roll:

Skrevet

For meg blir det og kjøpe en brukt hjerne og gamble på at det er det som er problemet, :roll:

Kan få låne min en gang du er i stavanger :)

Skrevet

Kan få låne min en gang du er i stavanger :)

Takker for det, er skjelden i Stavanger, men gir en lyd hvis det viser seg at jeg skal over dammen :)

Skrevet

bilen gått langt? kan ikke være de berømte plastikkulene i ventilpakken på kassa som har begynt å tulle litt da kanskje..

min går i nødmodus når jeg låser den i 2.

skal bytte kulene å se om det blir noe bedre.

Skrevet

den er gått 260.000 og den "knurrer" litt når jeg kjører i revers, men ingen problem med og få den i noen gir (når den funker da selfølgelig) men er dette et tegn på desse kulene tror du?

Skrevet

Det at kassa går i nødprogram kan like gjerne være feil på motor elektronikken .Du har ikke noen andre motor feil som du kjenner til feilkoder eller andre symptomer.

Skrevet
den er gått 260.000 og den "knurrer" litt når jeg kjører i revers, men ingen problem med og få den i noen gir (når den funker da selfølgelig) men er dette et tegn på desse kulene tror du?

jeg villa prøvd å bytte de.. for meg så høres det ut som den har symptomene hvertfall ( etter hva jeg har lest hva andre har beskrevet)

slurer den når du setter den i drive? et par meter frammover, før den rykker til?

sammtidig så bør du sjekke skruene som holder fast oljepumpen på motoren din. de er GARRANTERT løse hvis ikke du/tidligere eier har gjort noe med det. boltene rister løst og du får et motorhavari tilslutt.

tok nettopp av bunnpannen på min, der fann jeg 2 bolter som hadde falt av og alle andre va løse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...