fredriko Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 er der 6 mai jeg men koster det noe og være med på treffet?
hylle Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 den er gått 260.000 og den "knurrer" litt når jeg kjører i revers, men ingen problem med og få den i noen gir (når den funker da selfølgelig) men er dette et tegn på desse kulene tror du? jeg villa prøvd å bytte de.. for meg så høres det ut som den har symptomene hvertfall ( etter hva jeg har lest hva andre har beskrevet) slurer den når du setter den i drive? et par meter frammover, før den rykker til? sammtidig så bør du sjekke skruene som holder fast oljepumpen på motoren din. de er GARRANTERT løse hvis ikke du/tidligere eier har gjort noe med det. boltene rister løst og du får et motorhavari tilslutt. tok nettopp av bunnpannen på min, der fann jeg 2 bolter som hadde falt av og alle andre va løse. SJekk oljepumpa ja. gjorde dette på min, jeg fant 3 skruer i bunn!! og alle de andre var løse!, og den motoren har kun 160.000km.
fredriko Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 den er gått 260.000 og den "knurrer" litt når jeg kjører i revers, men ingen problem med og få den i noen gir (når den funker da selfølgelig) men er dette et tegn på desse kulene tror du? jeg villa prøvd å bytte de.. for meg så høres det ut som den har symptomene hvertfall ( etter hva jeg har lest hva andre har beskrevet) slurer den når du setter den i drive? et par meter frammover, før den rykker til? sammtidig så bør du sjekke skruene som holder fast oljepumpen på motoren din. de er GARRANTERT løse hvis ikke du/tidligere eier har gjort noe med det. boltene rister løst og du får et motorhavari tilslutt. tok nettopp av bunnpannen på min, der fann jeg 2 bolter som hadde falt av og alle andre va løse. SJekk oljepumpa ja. gjorde dette på min, jeg fant 3 skruer i bunn!! og alle de andre var løse!, og den motoren har kun 160.000km. Takk for masse gode svar alle sammen Jeg skal sjekke boltene fort som juling, men den slurer ikke når jeg setter den i drive, den reagerer meden gang, eneste er at den som sagt "knurrer" litt i revers, og dette med at den går i nødprogram i hytt og pine :S
mrbatnes Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 litt OT men, greit å spørre når her er en tråd om girkassa allerede. noen som vet HVOR jeg kan få kjøpt et sett me plastkulene til kassa? event. med pakninger?
BMW_Racing Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Hos meg hadde jeg periodiske feil, Noen ganger virket bilen i 2min, 5min o.s.v Så fikk jeg tatt diagnose hos ///mo auto i stavanger. Og da var det 28 tilfeller der LMM ikke virket. Jeg ville anbefalt å ta en diagnose. Kan selvfølgelig veer en hjerne, Da vil jeg tror an kan se det når han tar en diagnose. Kosta ikke meg noen ting
tomerikk Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Her er en DIY på bytte av kulene og hvor de kan kjøpes i Sverige: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=70 Til Trådstarter: Det høres ut som det er ett ett revers havari på gang siden det er ulyder der. Det som skjer er att kanten på reversklutshen brekker av, når nok har brukket av ramler låseringen ut og reversen forsvinner. se denne linken: http://www.noreverse.org/
fredriko Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Her er en DIY på bytte av kulene og hvor de kan kjøpes i Sverige: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=70Til Trådstarter: Det høres ut som det er ett ett revers havari på gang siden det er ulyder der. Det som skjer er att kanten på reversklutshen brekker av, når nok har brukket av ramler låseringen ut og reversen forsvinner. se denne linken: http://www.noreverse.org/ Men er kan det ikke fikses ved og skifte de plastkulene? Men da er jo ikke valget til manuell ombygging så veldig vanskelig lenger
tomerikk Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Om det er clutshen så finner du som regel metallbiter på magneten inni bunnpanna på kassa. Er det ikke noe der, er det trolig kulene.
hylle Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Men da er jo ikke valget til manuell ombygging så veldig vanskelig lenger Blir nok bra det! Har muligens en kasse til overs.
Danse Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 sammtidig så bør du sjekke skruene som holder fast oljepumpen på motoren din. de er GARRANTERT løse hvis ikke du/tidligere eier har gjort noe med det. boltene rister løst og du får et motorhavari tilslutt. tok nettopp av bunnpannen på min, der fann jeg 2 bolter som hadde falt av og alle andre va løse. Heisann. Er dette noe som jeg også bør sjekke eller gjelder det bare eldre modeller? Har en e39 540ia
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 om du har en 96 modell er det vel ikke usannsynlig at du har samme kassa. og kan muligens få samme problemene, men dette er vel ikke noe man sjekker. mye jobb, så dette reparerer man når problemene oppstår. dog om du har etter 96 har du m62b44 og annen girkasse. (nesten sikker på dette )
Bmw e39 Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Jeg hadde samme problemet på min, at den bare kunne låse seg i feks 4 giret den ene gangen jeg kjørte, å så virket den helt fint neste gang.. jeg dro på bmw verksted med den. de holdt på i ca 1 dag å feilsøkte å greier før de fant ut av det. Det som var feilen var at det er en liten kontakt som sitter en plass under gearet eller noe sån som kalles for en gearvelger. Denne var gåen, å etter det har den gått som bare det:) tror det kosta 400 kr eller noe sånt for å bytte den. Ble 8000 for feilsøkinga:(
hylle Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 sammtidig så bør du sjekke skruene som holder fast oljepumpen på motoren din. de er GARRANTERT løse hvis ikke du/tidligere eier har gjort noe med det. boltene rister løst og du får et motorhavari tilslutt. tok nettopp av bunnpannen på min, der fann jeg 2 bolter som hadde falt av og alle andre va løse. Heisann. Er dette noe som jeg også bør sjekke eller gjelder det bare eldre modeller? Har en e39 540ia Vet ikke. Men tar ikke lang tid og ta ned bunnpannen uansett! , bare drenere for olje. og ha klar en ny bunnpanne pakning når den skal på plass igjen. dersom det ligger bolter i bunn så bare setter du de på plass igjen og drar til med locktite.
Danse Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 sammtidig så bør du sjekke skruene som holder fast oljepumpen på motoren din. de er GARRANTERT løse hvis ikke du/tidligere eier har gjort noe med det. boltene rister løst og du får et motorhavari tilslutt. tok nettopp av bunnpannen på min, der fann jeg 2 bolter som hadde falt av og alle andre va løse. Heisann. Er dette noe som jeg også bør sjekke eller gjelder det bare eldre modeller? Har en e39 540ia Vet ikke. Men tar ikke lang tid og ta ned bunnpannen uansett! , bare drenere for olje. og ha klar en ny bunnpanne pakning når den skal på plass igjen. dersom det ligger bolter i bunn så bare setter du de på plass igjen og drar til med locktite. Da tar eg likså godt å bestiller meg en ny pakning til bunnpanna og sjekker.. Bedre vere føre var en etter snar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå