Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sammtidig så bør du sjekke skruene som holder fast oljepumpen på motoren din. de er GARRANTERT løse hvis ikke du/tidligere eier har gjort noe med det. boltene rister løst og du får et motorhavari tilslutt.

tok nettopp av bunnpannen på min, der fann jeg 2 bolter som hadde falt av og alle andre va løse.

Heisann. Er dette noe som jeg også bør sjekke eller gjelder det bare eldre modeller? Har en e39 540ia

Vet ikke.

Men tar ikke lang tid og ta ned bunnpannen uansett! , bare drenere for olje. og ha klar en ny bunnpanne pakning når den skal på plass igjen.

dersom det ligger bolter i bunn så bare setter du de på plass igjen og drar til med locktite.

Da tar eg likså godt å bestiller meg en ny pakning til bunnpanna og sjekker.. Bedre vere føre var en etter snar :wink:

helt enig! :) sjekk over alle skruer til oljepumpen om de er løse, ikke bare de som ligger i pannen 8)

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ok nå funker plutslig kassa igjenn, men det er KUN når bilen er kald, hvis jeg stopper bilen når motor`n er varm og skal starte igjenn så går den i nødprogram igjenn.

Noen flere innspill til hva dette kan være? :roll:

Skrevet

Kjøler den kassa nok..hmmm

Prøv og se etter slangene som går til automatkassen på hver side av motoren på baksiden. at slangene ikke har vrengt seg?! hmm.

Skrevet

ja men hvis motoren er kald, og kassa funker, så kan jeg kjøre til den oppnår driftstemp helt til jeg skrur av bilen igjenn, viss jeg prøver og starte den når den har driftstemp det er da den begynner og tulle seg, selfølgelig så var det ikke slik når jeg skrev tråden i begynnelsen, da funket den ikke i det hele tatt :S merkelig heile greiene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...