nune Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 hei. har en bmw cab som skal lakkeres. fargen er svart metallic og skal hel lakkeres i svart metallic med rød perlemor. =) tror det blir fint bilen har 3-4 ørsmå bungler rundt om som skal spakles. så lurer jeg på om hele bilen må sprøytes med fyller? eller holder det at bilen mattes ned? stylinga er ny. må denne sprøytes med fyller på? eller slipper jeg det? takk på forhånd for alle svar!
DJ RS2 Matrix Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 eg trur det skal gå fint å berre matte ned der som den gamle lakken er uten og bruke filler etter på men der du skal sparkle så bør du helst legge på filler på det område
nune Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 takk takk. var det jeg også mente. noen andre som vil svare?
NeonMuffler Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 du må ha fyller på områder du sparkler, også er det alltids mere sjafs enn du veit om, som du finner når du begynner å slipe. feks steinsprut. stylinga er har sikkert skavanker, hvertfall hvis det er glassfiber
MouM Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Hei, Hele bilen trengs ikke å bli grunnet, du grunner området du sparkler med fyller, sliper fylleren og resten av bilen, matt gjerne ned med en nedmattings fille etter slipingen og sett igang og lakker. om du trenger og grunne stylingen har som oftest med hva stylingen er laget av, glassfiber burde man legge på fyller før man lakkerer. Dette er fordi glassfiberen blir veldig porete uten fyller. er det plastik skal det gå greit uten fyller. men bruk gjerne plastheftgrunning før du legger på lakken.
nune Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 om du trenger og grunne stylingen har som oftest med hva stylingen er laget av, glassfiber burde man legge på fyller før man lakkerer. Dette er fordi glassfiberen blir veldig porete uten fyller. er det plastik skal det gå greit uten fyller. men bruk gjerne plastheftgrunning før du legger på lakken. stylingen er av plast. front er av plast "ny" sideskjørt er av plast "ny" bak fanger er av plast "brukt" "sølvfarget. ( må denne lakkes i noen form for farget grunning for og ikkje gi farge forskjell etter lakkering?
NeonMuffler Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 kommer ann på fargen det, om det er dårlig dekk eller ikke. ikke bare nki over med klut på bilen, for da sitter du fortsatt igjen med alle støvkorn, nupper og dritt som garantert sitter i lakken. slip først med noe som sliper overflaten flat, istedenfor å bare matte over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå