Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp bytta olje på min e36 325i.. har har fått ventil pekking etter oljebytte.. kjører på Castrol olje (anbefalt av verkstedet) men kan feil olje gi ventil pekking.. hvordan olje anbefaler folket?

Skrevet

du bør kjøre på tykkere olje for å få mindre tikkelyd.

jeg vil si 10-40 eller 10-50, og delsyntetisk.

biltema sin er bra. (lages av statoil)

feil olje kan gi ventiltikking men det er jo ventil-løfterne som er feilen, men tynn olje før frem mer lyd, mens tykkere olje demper lyden/smører bedre.

Skrevet

Kjør med den oljen motoren er levert med, det er den oljen det er ment at motoren skal kjøre på, sjekk i brukerhåndboken står kanskje der.

Skrevet

Mobil 1 5-50 fjerna tikkinga på min hvertfall.

Har den gått langt kan du prove Mobil 1 0-40 New Life. <--- Anbefalt for den motoren.

Biltema funker bra en stund, men maskinen blir kjempestygg inni etterhvert.

Skrevet

Ta kontakt på PM så skal du få god pris på Royal Purple Oil, det er kvalitetsolje som jeg har solgt til flere her på bimmers

Du skal lete lenge for å finne noe bedre....

Skrevet

Derfor exxonmobil er et av verdens største selskap eller? RP er sikkert veldig bra, men å si at det utklasserer oljemerker som bruker 5 ganger mer i året på research enn det RP er verdt til sammen, syntes jeg virker litt rart.

Det er ikke uten grunn at Castrol og Mobil 1 driver med racing på et så høyt nivå. Vis meg internmotorbilder RP mot Castrol og RP mot Mobil, så kan vi diskutere det. :)

Men nå skal vi ikke ødelegge tråden til karen som bare er på jakt etter olje.

Kansje du heller bare skulle gi ham forslag på hvilken olje han skal bruke, sånn at andre kansje ser det og handler RP av deg, isteden for å holde det på pm? :)

Skrevet

Greit det luftwaffel

Skal ikke starte krig på de greiene der

Mobil1 og Castrol er good shit det altså, har selv brukt det før, men har gått over til RP da jeg på bakgrunn av egen research og erfaring synes det er bedre.

Viktigste er uansett at man bruker olje av god kvalitet og følger intervallene for oljeskift. Må også si at jeg ikke er glad i longlife oljer, en olje som har gått 30 000 km er som regel kraftig nedbrutt

Skrevet

Stroker!

Tusen takk! :D:D

En voksen diskusjon på bimmers! Du varmer mitt hjerte. :)

Jeg tror smaken er som baken, har kamerater som kjører greit på RP, men er Mobil fan selv.

Har RP et greit utvalg av diff og giroljer også? Og kjølevesker? Kameraten min som er på jakt seddu.

Skrevet
Stroker!

Tusen takk! :D:D

En voksen diskusjon på bimmers! Du varmer mitt hjerte. :)

Jeg tror smaken er som baken, har kamerater som kjører greit på RP, men er Mobil fan selv.

Har RP et greit utvalg av diff og giroljer også? Og kjølevesker? Kameraten min som er på jakt seddu.

:-)

Vedrørende det du spør om, så ja, RP har et bra utvalg. Sjekk http://www.royalpurple.com/rp-products.html så ser du hva som finnes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...