furis81 Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 hei Noen som kan hjelpe meg her.. jeg har en 325 med m20 motor som har vær b ygt turbo på for 22 000km siden.. Den har lekket olje en stund (trolig gjennom mls pakning... men så kokte bilen og på tomgang en i går og i dag har demontert hele skiten.. dette er bilen som bmw_boy har bygget... Bilen gikk helt glimrende på ved demontering med brukte 2 liter olje på 50 mil og ble varm på tomgang... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7 ... sc&start=0 det jeg lurer på er: 1. Kan jeg bruke opp igjen arp boltene?? 2. Hvis ikke hvem selger disse og hvor hardt skal slike tightes igjen?? 3. Hvor bør jeg send topp for trykk testing og planing..? 4. Noe annet jeg brude skifte?? vannpumpen virker fin og skifte sefølgelig termostat.. takker for svar..!!
Deep Dish Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Trenger ikke å "bumpe" tråden etter en time.. Hva med å søke litt selv på forumet, du finner mange tråder som omhandler det du spør etter..
OLEZZ Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Jepp. Arp kan brukes om igjen. Toppen må planes, og gjerne trykktestes om du har mulighet. Om du skal bruke MLS igjen, noe jeg anbefaler om du har turbo skal det gjøres slik: dra førts 30nm å la den stå i 30min dra så 60nm å la den stå i 30 min så 84nm til slutt. løsne opp litt, og etterstramme etter varmkjøring. Loctite 3020 mellom alle lagene på mls pakningen, og alle overflater. blir ikke det tett, må du prøve å stramme litt til. fks 95nm, men i utgangspunktet skal ikke det trengs.
furis81 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 takker Men ej har snakket med en som bremset samme motor på 603 hk.. han sa att orginal pakningen er bra nok og den blir tett.. men jeg glemte å spørre om hvor mye jeg skal tighte da... skal jeg tighte like mye på den?? skal ha mej en telefon til han i morgen.. men håper på gode tips i natten... Har skrudd i 11 timer nå.. klare ikke helt å tenke klart.. :S takker så mye for svar olezz..!!
tangorev Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Hei! Jeg trakk mine 12.9 bolter 90nm på en orginal pakning. Er vel boltene som avgjør hvos mye du kan stramme. Jo hardere jo bedre utgangspungt for at det holder tett;) Hvor mye skal du lade forresten? Lykke til
OLEZZ Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Tviler på at orginal pakning holder om du skal ha en del ladetrykk. Om han har 600hk og orginal pakning har han sikkert annen bunndel og alt.
ehrnst Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 skal da ikke ha mls på denne. den har jo pianotråd jo! Dra til 84nm i tre steg
furis81 Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 takk takk for god info.. D er pianotråd i blokka ja.. jeg lader med 1 bar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå