Gå til innhold

Service på steptronic kasse. Hvordan utføre?

bassik
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic...

Har en 530d med GM kasse km 167000.

vil gjerne beholde kasssa så lenge jeg har bilen.

Noen som vet hvordan skifte olje?

oljekvalitet?

Erfaringer ang oljeskift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreiv å leste meg opp på dette en gang, men falt etter hvert av lasset, var visst viktig med korrekt temperatur på olje samt flushing og sånn, så er litt omstendig prosess

Vil tro BMW-verksted kan fikse det, men koster sikkert noen lapper... Blir jo en formue i bare olje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såpass ømfintlig angående oljetype/temperatur og slikt har jeg forstått, at jeg lot verkstedet ta det. Det koster litt, men det gir en god trygghet!

Har jo hørt skrekkhistorier om folk som har fylt på en litt annen olje enn den som stod på fra før uten å få flusha skikkelig, og endt opp med gele-aktig gugge i kassa og påfølgende havari. Men dette er bare noe jeg har hørt, som så mye annet rundt disse sagnomsuste GM-kassene...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har litt dårlig erfaring med merkeverksted og automatkasser. Når jeg skulle ha olje til kasse klarte de ikke finne ut hvilken olje jeg skulle ha og prosedyren de har for å måle korekt nivå i kasse er unøyaktig ift. intruksjonene som jeg fikk tak i fra ZF som er produsent av kassa mi.

Og du kan være sikker på at de ikke flusher hele kassa!

Jeg endte opp med å gjøre jobben selv, men hvis jeg skulle levert den inn ville jeg levert den på et automatkasseverksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest en gang i et eller annet utenlandsk forum at noen frarådet å bytte olje på kasser som var gått over et visst antall kilometer. Dette fordi du kan risikere å skylle løs ansamlinger med metallspon som ender opp i mekanikken i kassa med havari som resultat. Men skal sies at det var delte meninger om akkurat dette, som så mye annet.

Hvor mye tar et merkeverksted for en slik jobb? Noen som vet om automatkasseverksted i trondheim/steinkjær området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror BMW sa det kom til å koste rundt 3500 på min BMW avhengig av hvor mye olje de fikk presset ut. Men at det ikke lønner seg for biler over 200.000km har jeg aldri hørt om. Med andre ord bør ikke jeg gjøre det min min bil som har gått 230.000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...