OLEZZ Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 forresten funnet ut at det er en liten sprekk i termostathuset. Rart om den skal klare å dra inn så mye luft inn i en liten sprekk. Jeg får prøve å bytte det huset + termostat. Så får vi se.
Frode_E30 Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Tror faktisk jeg aldri har hørt om en MLS som har holdt tett.. Vet det er veldig mange som prøver den metoden siden den er mindre omfattende enn å frese pianotråd, men mange har nok måtte bite i det sure eplet og må ta ut motor og frese for pianotråd alikavel. Pianotråd er forsåvidt en billigere og bedre løsning.
Bimmerlars Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Men da må man jo til med smidde lavkomp stempler for å få ned kompresjonen. Noen triks her på M50? Billige stempelløsninger f. eks?
Bimmerlars Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Jo, det er jo en løsning, men tror ikke det blir noe holdbart. Vil ikke en MLS kunne kjøres med like mye eller mere trykk? Varme og smelta stempeltopper..
OLEZZ Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Det kommer fortsatt trykk i systemet etter bytting av termostat, termostathus, og riktig lufting av systemet. Vurderer å prøve å stramme til 95-100nm, og se da.
528i Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 nytter ikke, se fakta, sjønner du ikke vil av med toppen igjen. men du må nok det desværre . ta å les litt om motorer du, så sjønner du og at termostathuset har lite med hvit røyk av eksosen å gjøre:) pakkninga di er gåen serru:) ta biln på verksted å få dem til å trykkjøre kjølesystemet, ikke stram toppboltene mer en det som er foreskrevet. i værste fall ødelegger du gjengene i blokka, da har du arbeid foran deg:)
OLEZZ Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Det med hvit røyk var bare at det kom vann inn i filteret. Ryker ikke hvitt lenger nå. Har hatt av toppdekselet og det er ikke noe tegn til guffe der. Hvordan kan en pakning som skal holde til over 500++ hk bli ødelagt av å bare montere den og starte opp? Skal vel ikke være mulig.
528i Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Det med hvit røyk var bare at det kom vann inn i filteret. Ryker ikke hvitt lenger nå. Har hatt av toppdekselet og det er ikke noe tegn til guffe der.Hvordan kan en pakning som skal holde til over 500++ hk bli ødelagt av å bare montere den og starte opp? Skal vel ikke være mulig. først,. skal mye til for at det kommer vann inn i luftfilteret vist du ikke har putta det i vassbøtta mens bilen gåe:D nrsten umulig at d kommer så mye som du skal ha det til. og den tar vel ikke av kjølevannet i tilleg for å få nok vann second.: vannet trenger ikke komme til olja, er nok at vannet får åpning til stemplene, og forbrenningen. trenger ikke se det på olja under det toppdekselet ditt third: paknngen kan tåle 10000000000hk. spiller ingen rolle. første kravet monter det slik den skal monteres. ikke vase med jallamoment etc. gjør du alt det rett kan det vare skeiv topp/blokk eller rett og slett produksjonsfeil på pakninga. slik er det bare
OLEZZ Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Filteret er under radiatoren og bak intercoolern, så jo, der kommer det MYE kjøleveske når det er mye trykk i systemet. Lokket åpnes vel litt automatisk så ikke alt skal eksplodere. Pakninga er montert av en bilmekkaniker, og moment etter boka. Så jeg konkluderer med at det er sprekk i topp, eller at det rett og slett ikke er blitt tett, grunnet tykkelse på pakningen. Noe som ikke er unormalt. MLS greine er rett og slett noe hat. Fler som har plana både topp og blokk og enda ikke fått de pakningene der tett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå