Gå til innhold

Mystisk lyd fra/rundt motor, E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Dette gjelder en 93' E36 318i-

Rett før jeg skulle parkere for kvelden i går, kom det en merkelig lyd fra motorrommet. Kan beskrives som en slags kvernelyd (har lest tidligere poster ang. noe av det samme, men de kom ikke helt fram til svar) fra motoren.

Har vært litt sløv ang. sjekke olja, og der var det ikke veldig mye igjen. Måtte fylle på ca. 1,3 liter for riktig nivå, men det har ikke lyst noe fra oljelampa...

Når bilen står på tomgang kommer denne kvernende lyden. Jeg prøver å lokalisere den, og det virker som om det kommer rett bak vifta.

Kan prøve å få tatt opp lyden, men hvis dere har noen tips så kjør på :)

-Robert

Skrevet

Hei

Jeg har forøvrig en '93 318i selv, og sliter også med en kverne/hyle-lyd. Høres helt forferdelig ut.

Etter at jeg så denne video'en er jeg rimelig overbevist at problemet mitt er utslitte reimhjul-lagre.

Spol frem til 3.30. Så får du etterhvert høre lyden da han snurrer et hjul med ødelagt lager.

Er det noe av den lyden?

Skrevet

E36Cab1: Skal få sjekket det, takker!

Kasper: Godt det er andre med samme problemer... Bra film btw, og han sier jo at den lyden blir jo tydeligvis verre når alt snurrer i 6000 rpm. Men den lyden er jo egentlig et stykke i fra min lyd. Kan jo tenkes at det er de kulelagerkulene som hopper som gale inni en av reim-elementene.

Takk for svar, så langt ;)

Skrevet

Nei aldri byttet. Kom en fyr bort til meg da jeg var å handlet for litt siden å bare nevnte at det hørtes ut som vannpumpa mi var gåen.

Har hele tiden trodd det var noe med servoen, for lyden kommer veldig fra DEN siden av motorommet, og det området. Sitter vannpumpa rett ved eller noe da?

Skrevet

Er vanskelig å høre eksakt hvor lyden kommer fra når alt er i gan samtidig, men jeg ville tatt ut vannpumpa og satt inn en annen og hørt da.

Evt. gjøre det samme med dynamo, hvis du har mulighet til å få lånt deg noen deler.

Skrevet

Flott dere diskuterer litt ;)

Kasper: Den lyden din er meeget snill i forhold til min. Skal se hva jeg får til av lydklipp i morgen... Triste lyder for en så snill bil hehe

Skrevet

Høres jo veldig ut som (VELDIG) ødelagte skateboard hjul da?

Leste at man kunne spraye litt WD40 på et og et reimhjul å se om det kan hjelpe deg frem til en synder. Uten at jeg vet om det er så lurt :?

• 2 weeks later...
Skrevet

Etter mye om og men, fant et verksted ut hva feilen var. Det var kulelagerene på begge løpehjulene til registerreima som var gåene... Nå maler den som en hissig 1.8 l katt :P

:D

Skrevet
Etter mye om og men, fant et verksted ut hva feilen var. Det var kulelagerene på begge løpehjulene til registerreima som var gåene... Nå maler den som en hissig 1.8 l katt :P

:D

da har du hatt flaks at det ikke ble ras. for det hørtes ikke bra ut

Skrevet

jpse36: Det var nok ikke mange km. før det smalt. De lagerene så rimelig ødelagte ut. Ordentlig skummel lyd...

Kasper: Hmm, vrien den lyden der ja. Høres ut som om det er noe med servoen, men siden du ikke svinger, så er vel det utelatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...