EirikL Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Har begynt å få ujevn tomgang på bilen, spesielt når den har fått arbeidstemperatur. Tomgangen vandrer mellom ca 600 og 900 rpm. Har hatt diagnose på motoren og der fikk jeg vite at den fikk for feit ELLER for mager blanding. Kan det være lamdasonden som er gåen? Kom gjerne med forslag til hva jeg bør sjekke.
E36Cab1 Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Koble den ut og sjekke. Kan jo sjekke funksjonen til tomgangsventilen din i samme slengen.
EirikL Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Hvordan får jeg sjekket tomgangsventilen? Men kan jeg kjøre uten lamdasonden tilkoblet?
525i1991 Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 ujevn tomgang? tomgangsregulatoren? bare tipper mr obvious
Tom K Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ?
525i1991 Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ? veldig tvilsomt in my opinion. og i så tilfelle ville ikke da shocken slå seg inn? dermed høyere turtall, ikke ujevn tomgang?
OverKill Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ? Det skjedde på min, samme motor som her i tråden...
Fliid Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 En M20 kan man like greit kjøre uten lambda. Koble ut å se om du får bedre gange.
E36Cab1 Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ? veldig tvilsomt in my opinion. og i så tilfelle ville ikke da shocken slå seg inn? dermed høyere turtall, ikke ujevn tomgang? Finns ingen choke på denne motoren,mangler forgasser Kan seff skje at temp.sensor har for høy motstand eller brudd ved varm motor,noe som resulterer i for feit blanding og uryddig gange.
525i1991 Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ? veldig tvilsomt in my opinion. og i så tilfelle ville ikke da shocken slå seg inn? dermed høyere turtall, ikke ujevn tomgang? Finns ingen choke på denne motoren,mangler forgasser Kan seff skje at temp.sensor har for høy motstand eller brudd ved varm motor,noe som resulterer i for feit blanding og uryddig gange. Tabbe fra meg, vant med gammel Toyota jeg ser du. er ikke så mye dilldall der:P
Tom K Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Min e32 går veldig ujavnt på tomgang, har sjekket for falsk luft og har sjekket tomgangsregulator, tenkte kanskje det var en føler et eller annet sted som ikke var helt i form, mi pendler mellom 1000 og 1300 rpm opp og ned med skunders mellomrom
EirikL Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Har sjekket for falskluft og det var ikke problemet. Skal prøve å nappe ut ledningen til lamdaen og se hva som skjer. Tenkte litt på dysene, men da ville jeg vel ha merket noe ved gasspådrag eller fått nøkking ved jevn kjøring?
Fliid Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Dysene er det ikke. Du ville fått problemer som du beskriver.
EirikL Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2009 Finnes det noe relè i forbindelse med tomgangsregulatoren. Har ikke klart å bli kvitt problemet enda. Jada, vet det har gått lang tid. Men har ikke hatt penger til å kjøpe ny regulator enda. Som det er nå, går motoren opp på ca 1800rpm ved oppstart, for så å ramle ned på ca 1000rpm etter noen sekunder. Så kjører jeg et halvt minutt eller så og da er tomgangen tilbake på ca 1800rpm og der blir den til motoren har fått litt temperatur. Den ujevne tomgangen starter først ved driftstemperatur.
E30IX Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Finnes det noe relè i forbindelse med tomgangsregulatoren. Har ikke klart å bli kvitt problemet enda. Jada, vet det har gått lang tid. Men har ikke hatt penger til å kjøpe ny regulator enda. Som det er nå, går motoren opp på ca 1800rpm ved oppstart, for så å ramle ned på ca 1000rpm etter noen sekunder. Så kjører jeg et halvt minutt eller så og da er tomgangen tilbake på ca 1800rpm og der blir den til motoren har fått litt temperatur. Den ujevne tomgangen starter først ved driftstemperatur. Jeg har tilsvarende issues på IX'n min. Skal gå igjennom denne guiden i løpet av uka. http://rickk.net/i/drive/bmw-e30-325i-m ... formation/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå