Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å få ujevn tomgang på bilen, spesielt når den har fått arbeidstemperatur. Tomgangen vandrer mellom ca 600 og 900 rpm. Har hatt diagnose på motoren og der fikk jeg vite at den fikk for feit ELLER for mager blanding. Kan det være lamdasonden som er gåen? Kom gjerne med forslag til hva jeg bør sjekke.

Skrevet

Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ?

Skrevet
Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ?

veldig tvilsomt in my opinion.

og i så tilfelle ville ikke da shocken slå seg inn? dermed høyere turtall, ikke ujevn tomgang?

Skrevet
Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ?

Det skjedde på min, samme motor som her i tråden...

Skrevet
Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ?

veldig tvilsomt in my opinion.

og i så tilfelle ville ikke da shocken slå seg inn? dermed høyere turtall, ikke ujevn tomgang?

Finns ingen choke på denne motoren,mangler forgasser :wink:

Kan seff skje at temp.sensor har for høy motstand eller brudd ved varm motor,noe som resulterer i for feit blanding og uryddig gange.

Skrevet
Er det noen mulighet for at en temp sensor kan gi falske signaler om at motor er kald selv om den har normal arb temp ?

veldig tvilsomt in my opinion.

og i så tilfelle ville ikke da shocken slå seg inn? dermed høyere turtall, ikke ujevn tomgang?

Finns ingen choke på denne motoren,mangler forgasser :wink:

Kan seff skje at temp.sensor har for høy motstand eller brudd ved varm motor,noe som resulterer i for feit blanding og uryddig gange.

Tabbe fra meg, vant med gammel Toyota jeg ser du. er ikke så mye dilldall der:P

Skrevet

Min e32 går veldig ujavnt på tomgang, har sjekket for falsk luft og har sjekket tomgangsregulator, tenkte kanskje det var en føler et eller annet sted som ikke var helt i form, mi pendler mellom 1000 og 1300 rpm opp og ned med skunders mellomrom

Skrevet

Har sjekket for falskluft og det var ikke problemet. Skal prøve å nappe ut ledningen til lamdaen og se hva som skjer. Tenkte litt på dysene, men da ville jeg vel ha merket noe ved gasspådrag eller fått nøkking ved jevn kjøring?

  • 6 months later...
Skrevet

Finnes det noe relè i forbindelse med tomgangsregulatoren. Har ikke klart å bli kvitt problemet enda. Jada, vet det har gått lang tid. Men har ikke hatt penger til å kjøpe ny regulator enda. Som det er nå, går motoren opp på ca 1800rpm ved oppstart, for så å ramle ned på ca 1000rpm etter noen sekunder. Så kjører jeg et halvt minutt eller så og da er tomgangen tilbake på ca 1800rpm og der blir den til motoren har fått litt temperatur. Den ujevne tomgangen starter først ved driftstemperatur.

Skrevet
Finnes det noe relè i forbindelse med tomgangsregulatoren. Har ikke klart å bli kvitt problemet enda. Jada, vet det har gått lang tid. Men har ikke hatt penger til å kjøpe ny regulator enda. Som det er nå, går motoren opp på ca 1800rpm ved oppstart, for så å ramle ned på ca 1000rpm etter noen sekunder. Så kjører jeg et halvt minutt eller så og da er tomgangen tilbake på ca 1800rpm og der blir den til motoren har fått litt temperatur. Den ujevne tomgangen starter først ved driftstemperatur.

Jeg har tilsvarende issues på IX'n min.

Skal gå igjennom denne guiden i løpet av uka.

http://rickk.net/i/drive/bmw-e30-325i-m ... formation/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...