Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens.

Idag har jeg mer eller mindre gått amok i bilen min for å finne ut hvorfor ikke sentrallåsen funker mere.

Den fungerer kun på førerdøra.

Det sitter en defa 800 serie bilalarm i den og jeg har prøvd å finne ut om det kan ha noe sammenheng mellom den og det originale systemet som gjør at det ikke fungerer.

Har skrudd av dørtrekk og kontrollert låsdrivere.

Ingen er ødelagt.

Sjekket alle sikringer. Ingen ødelagt.

Men disse relèene som sitter i sikringsboksen.

Er det noen av de som har en oppgave i forbindelse med sentrallåsen?

Jeg fant også et relè nede ved sparkebrettet på førersiden som murrer litt når man låser.

Men aner ike hva slags oppgave dette har.

Det sitter 1 lite relè og et stort relè innenfor høytaleren på førersiden.

Sentrallåsen fungerte seinest igår og har blitt helt tullerusk idag.

Er det noen som har vært borti noe lignende?

Skrevet

Fant du ut av det?

Jeg har ett enda større problem. Jeg må "tvangsåpne" passasjerdøra hver gang jeg skal låse opp bilen :x Med tvangsåpne mener jeg: sette nøkkelen i - vri - hold - og åpne med dørhandtaket.

DET er stress det!

Sentrallåsen fungerer helt fint når jeg låser, men ikke når jeg skal låse opp bilen :x

Skrevet

Hvordan er batteriet? Hadde mye trøbbel med sentrallåsen i fjor (fikk kun opp førerdøra som du sier), men etter jeg byttet batteri da jeg tok ut bilen nylig etter vinterlagring, er alle problemer som blåst bort. Dårlig batteri var synderen hos meg iallfall.

Skrevet
Hvordan er batteriet? Hadde mye trøbbel med sentrallåsen i fjor (fikk kun opp førerdøra som du sier), men etter jeg byttet batteri da jeg tok ut bilen nylig etter vinterlagring, er alle problemer som blåst bort. Dårlig batteri var synderen hos meg iallfall.

Jeg får bare opp passasjerdøra. Batteriet har jeg ikke hatt problem med. Er det nok til å starte bilen så skulle det nå vel være nok til å låse opp bilen, eller?

Skrevet

Du har ikke uheldigvis vridd nøkkelhullet på førerdøra til horisontal stilling? Da nødlåser du bilen og sentrallåsen funker ikke.

Min bil var litt tungstartet hvis den sto en uke eller to, men ellers grei. Det og en kranglete sentrallås var de eneste symptomene jeg hadde. Er utrolig hva et batteri har å si.

Du kan jo også prøve med en annen nøkkel hvis du har.

Skrevet

låser den seg opp igjen når du låser? prøv å skru ut bryteren i fører døra, rens kontakta der for irr, se om det funker, viss ikke, mål den, om motstanden forandrer seg når du trykker den inn, viss det ikke skjer noe, kjøp ny:)

Skrevet
låser den seg opp igjen når du låser? prøv å skru ut bryteren i fører døra, rens kontakta der for irr, se om det funker, viss ikke, mål den, om motstanden forandrer seg når du trykker den inn, viss det ikke skjer noe, kjøp ny:)

Den låser seg helt fint ja! Bryteren?

• 3 weeks later...
Skrevet

Tok litt tid dette her.

Har fundert litt mere over dette problemet.

Etter litt gjennomgang så har jeg fått ladet opp et batteri og det er full ladet og veldig bra strøm på. Fortsatt ikke noe tegn til liv utenom at førerdøra låser opp og igjen.

Ingen andre dørlåser fungerer.

Men jeg tok en amper sjekk av ting som bruker strøm i bilen min. Har testet å la batteriet stå i bilen med kontaktene til batteriet på og det tømmer seg i løpet av 3-4 dager.

Fant ut at selve alarmen dro 0,3- 0,4 amper. Napper jeg ut sikringen til alarmen så er det 0,01- 0,03 sånn ca. Veldig ubetydelig iallefall.

Noen som har vært borti at alarmen drar sååå mye strøm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...