Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bilen min inne på GS og fikk bytte girolje her en dag. Etter dette så har den blitt merkbart mye tyngre å få i gir! Ikke tyngre å flytte på girstanga, men tyngre å "presse den inn i rett hakk". Merker det spesiellt godt hvis denn har stått over natta, men også hvis den bare har stått noen timer... Hva kan dette komme av? Har de brukt for tynn olje slik at den "renner ned" eller noe?

Girkassa var helt super før dette...

Meget takknemlig for tips og råd! :)

Skrevet

Har nok brukt for tykk/feil olje. Fordi når du kjører vil den bli varm og mer lettflytende noe som gjør at det blir lettere å gire etter en stund. Er vell ikke noe problem å få dette fiksa hvis det var GS som gjorde dette for deg?

Skrevet

Da snakket jeg med GS i dag, og de mente at de hadde fyllt på samme type olje som de tappet av, men at de gjerne kunne bytte til ATF for meg, som var det andre alternativet...

Det jeg da lurer på er om det går an å finne ut hva slags olje den skal ha bare med noen nummer på kassa eller noe? Vet det skal stå et merke ved påfyllingspluggen, men fant ingenting da jeg så etter, og den kan jo bare ha fallt av...

Forresten noen som kan tenke seg andre ting som kan gjøre at det plutselig blir tyngre å gire hvis bilen har stått over natta, og at den blir bedre etterhvert som en kjører?

Skrevet

Ok! :) Står på kvitteringa at de har fyllt på GL4 75W/90 olje...

Noen som vet noe om den olja skal på min kasse?

Er det forresten mulig å finne det ut med nr osv som står på kassa? :D

Skrevet
98mod 320 skal det i følge castrol sin smøretabell brukes ATF olje.

Gå for det.

Det er vel ikke så mye og lure på da eller ??

Skrevet

Er bare usikker, for det kommer vel an på hva slags girkasse jeg har, ikke hva slags karosseri/motor. Er muligens forskjell på Getrag/ZF? Tenkte det ble mest korrekt hvis jeg fant det ut ifra de nr som står på girkassa...? Hvis det er mulig da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...