Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter ein god lakkrens.

er komt over denne typen fra gs av typen meguiars MG83. Er dette ein bra lakkren?

Man må vel ikkje bruke maskin på denne type lakkrens?

5l7m8i7pkgtmdtqri1n1.jpg

og vil den gå overens med den voksen som eg har (meguiars tech wax 2)

2gk9x758hmvo49c98lh5.jpg

Man må vel ikkje bruke maskin på denne type lakkrens?

kom gjerne med tips ??

Takker meget for svar ?

Skrevet
Dette der er ein polering som er beregna for maskin.

For hånd bruker du step 1 i meguair`s sin step 1-2-3. http://godkjemi.com/index.php?page=shop ... t&Itemid=1

Eg bruker den på alle biler eg tar. So kan du bruke tech wax. (eller step 2 før tech wax) Eg bruker av og til tech wax direkte etter lakkrensen.

Fant nett denne sida , her står det litt meir om den lakkrensen som eg vurderer : http://norskprol.meguiars.no/default.asp?uid=31&CID=29

det står at man kan ta den for hand..

men den step 1 som du bruker, går det fint å bare bruke step 1 og så gå rett på tech wax 2 ?

Skal eg være ærlig så syns eg det blir litt mykje med 1. 2. 3. step før du tar det 4. med tech wax 2

Takk for svar.. :wink:

Skrevet
Du trenger bare step 1 step 2 og Tech Wax.

Step 1 er jo en lakkrens/scrub,step 2 en polish og step 3 er en voks,men det er jo også Tech Wax :)

Takk for svar.

Vi får se kva eg går for.. MG38 som Gs bildeler selger er vel fra proffserien, så vil vel tru at den er bedere en denne step 1 osv ..

Men er det ingen her inn som har litt erfaring med MG38 ?

Skrevet

Klippet fra Meguiars.no

MG 83 DUAL ACTION CLEANER/POLISH

STØRRELSE

ART. NUMMER

BRUKSMÅTE

FOR LAKKERINGS- VERKSTEDER

--------------------------------------------------------------------------------

▼Fjerner lett til medium riper , forurensing og oksidasjon som Swirl Free Polish ikke klarer.

▼Kombinerer den perfekte mengde av agressiv rens og rein, rik polish til å skaffe frem en dyp glans

▼Sikker rens/polish™som renser i dybden og gir lakken en frisk og ren overflate

▼Sikker for alle typer lakk.

▼Overmalbar! Kan brukes i lakkindustrien. 1 ltr.

1 Gal.

M-8332

M-8301

For hand, osilerende eller roterende pole’rmaskin

Skrevet

Eg har MG83. Den blir brukt med maskin. Har ingen planer om å bruke den for hånd. Har ikkje høyrt at andre bruker den for hånd.

Tech Waxen går greit etter lakkrensen (step 1) Du kan og ha på polish (step 2) før Tech waxen. Og viss du vil ha det skikkeligt, kan du legge step 3 etter tech waxen. Hugs at tech waxen skal herde i 24t først.

Skrevet
er dette noko du tommy kan anbefale..?

Rekner nesten med at du har brukt mg 83 !

Tok med en gallon av denne i siste bestillingen jeg hadde fra statene, å har brukt den noen ganger, å den er lett å jobbe med, å gir bra resultat. (jeg bruker bare maskin)

Skrevet
Eg har MG83. Den blir brukt med maskin. Har ingen planer om å bruke den for hånd. Har ikkje høyrt at andre bruker den for hånd.

Tech Waxen går greit etter lakkrensen (step 1) Du kan og ha på polish (step 2) før Tech waxen. Og viss du vil ha det skikkeligt, kan du legge step 3 etter tech waxen. Hugs at tech waxen skal herde i 24t først.

Riktig. Carnaubaen skal over Techwax'en ;)

Skrevet
er dette noko du tommy kan anbefale..?

Rekner nesten med at du har brukt mg 83 !

Tok med en gallon av denne i siste bestillingen jeg hadde fra statene, å har brukt den noen ganger, å den er lett å jobbe med, å gir bra resultat. (jeg bruker bare maskin)

oki.. du bruker bare maskin , men bruker du den til å føre på voksen og ?

Eg jobber mest for hand, men har ein maskin liggende,

Må kjøpe sikkelige pads til den før eg vil bruke den.

Takk for svar, da blir nok mg83 innkjøpt :D

Skrevet

Riktig. Carnaubaen skal over Techwax'en ;)

Men hva er poenget? Jeg skjønner at carnaubaen sannsynligvis holder litt lengre, men jeg ville nå heller brukt en sealant ala Duragloss 111 før voksen, for å få "det beste fra begge verdener".. Carnauba på tech, blir ikke det bare å tulle da? Kan jo likegodt legge carnaubaen på direkte over polishen i såfall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...