Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann..har vi noen turboguroer her ?

har satt på intercooler og prøvde den en tur og vips den lader sent opp virker dau..har og ny chip i en fra før.. har lengden på røra til coolern noe å si ? har 2,5" fra turbo til cooler og 3" fra cooler til innsug. kjører med orginal btr for tiden. da jeg kun prøve kjører men sviver helt rent og ikke noe fjusk.

med rør rett fra turbo til innsug og den andre chipen lada den fra 3000ca jenvt oppover..

Nå lader den vell fra 4000 ca og virker veldigt dau før den lader.

den ene chipen senker tenning pluss tuller litt me dysnee

og den nye senker kunn tenning da jeg skal ha btr på

men tror ikke det har noe me hvordan den lader når

alt fynker fint å det sviver fint ?

vil den gå reint og fint selv med forlite bensin?

DSC01646.jpg

DSC01647.jpg

DSC01648.jpg

DSC01649.jpg

Skrevet

Tenninga og dysene er det som du bør gjøre noe med..

Når du setter på ic og rør,, får du mange liter luft som du skal fylle opp med trykk.. Da vil du merke feil med tenning og dyser mye bedre.

Kjøp deg et datasprut.. Det er den beste innvisteringa du kan gjøre :wink:

Skrevet

merker ingen feil med tenning eller dyser jeg..blir ikke sprut på denne motoren..lurer jo på om røra gjør den forsinkelsen..wg er ganske sliten å stoler ikke helt på den.men virka så fint med rør rett fra turboen og opp..

Skrevet

bruk 3" rør fra turbo til ic og du, motoren bør ha murlighet til å levere like mye luft til ic som fra ic :-) hvis ikke tar det lengere tid til det er samme trykk i ic som i rørene. det kan hende at den aldri får samme trykk i ic og rør etter ic som i røret fra turbo til ic

Skrevet

hmm.blir trangt det :S men ser på andre biler feks 200sx så er det stor forsjell fra røra.utvanger på turboen er ikke større en 2,5 og insug 3. vil tro det blir likt fordelt inn i toppen uansett da det vil vare trykk heleveien ? :S

en annen ting er jo det at når jeg står på tomgang så er målern på 0.5 og når jeg starter og kjøre så går den ned på 0.8 er det normalt ? trodde den bare skulle stige jeg..plutseligt så lader den 0. så går den seint opp til 0.5 før gikk den forbanna fort fra 0 til 0.5

Skrevet

Håper målern står på minus 0.5 på tomgang? Isåfall skal det vel ikkje bli meir vakum når du begynne å kjøre?

Skrevet
Håper målern står på minus 0.5 på tomgang? Isåfall skal det vel ikkje bli meir vakum når du begynne å kjøre?

stemmer det :) blir mer når jeg kjører samt når jeg står i fri og gir gass så går den aldri opp kun ned.. den går først litt ned så går den oppover. ligger på minus 8 viss jeg kjører på tungt gir :S

Skrevet
sjekka dumpen din? at den ikke står "åpen" når den egentlig skal være igjen.
nei men da ville den vel lekt ? men har prøvd å kjøre uten å da var det likt :S
Skrevet

det skal det ikke være. skal ligge på rundt -0.5-0.6 på tomgang, samt når du går av gassen i fart så kan den gå helt ned til 0.8f.eks. men så fort du går på gassen skal du oppnå trykk. kanskje ikke maks trykk med en gang, men du har jo en "topp" hvis du skjønner. max ladetrykk ved 3500-4000 f.eks. kommer jo helt an på hvordan dette er bygget opp. mange ting som spiller inn for å si det sånn. men i følge matern din så lader du ikke da? hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...