Gå til innhold

oppgradere lydanlegget i en E91


Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg for hva jeg skal gjøre

Sette inn en Blaupunkt THA-555 forsterker og litt diverse annet plukk. Bavarian leverer noe greier til bmw, men de kunne ikke med sikkerhet si at disse produktene passer i en EU bmw.

DLS R4 komponent høytalere i dørene forran kommer

Earthquake SWS-8 byttes under setene.

vet noen om det fungerer å installere forsterkeren på bilde jeg har lagt ved?

imb6gwkm0tloc3o5nbuy_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DLS ja, litt vanskelig å se, logoen har bokstavene som går i hverandre.

Kjøpte Blaupunkt forsterkeren hos Mekonomen, og subben og høytalerne hos Bilradiospesialisten, men de har og forsterkeren og alle kabler som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter endel timers research rundt E90/E91 har jeg funnet ut at Blaupunkt THA-475/THA-555 forsterker, earthquake SWS-8 subber sammen med DLS PS4/DLS R4 skal fungere godt, hvertfall utifra det andre sier. Har noen erfaring med DLS R4 vs DLS PS4 eller har peiling på hva som er forskjell på disse to settene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut noen bilder når du har fått installert det og si om det er mye jobb.. Tenker selv på å erstatte mitt anlegg, men orker ikke å gjøre det hvis det er mye stress.

Er det noen som vet noe om det fortsatt er mulig å bruke Blaupunkt sin THA forsterker hvis det er originale subhøytalere under frontstolene..?

Sitter forsterkeren i disse bilene i dashbordet?

Off topic: Jay-O, kommer selv fra Tananger, er du tilflyttet eller original..? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du tar standard annlegg, altså ikkje 676 (Hifi) eller 677 (Hifi pro/Logic7) så trur eg du har 6 høytalere og ingen ekstra forstrker bak. Da er det 6,5 " sub under sete + mellomtone framme og bak. Held på med ei lyd oppgradering på min E61 og eg har valgt å gå for Apline PDX 5 + BSW Stage1 + Earthquake SWS-8. Pr nå er Earthquake subbane og Alpine forsterkaren på plass. Er imponert over lyden så langt.

Ta ein titt her. Det meste er faktisk likt på E6X og E9X når det gjeld annlegg:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=105004

Du må ha ein forsterker som støtter differential/ballaced eller kva det heiter. Det kan være Blaupunkt THA, Apline PDX-5, Kicker ZX700 08 pluss eit par andre alternativ. Blaupunkt har ferdige kabler. På dei andre må til tilpasse kablane litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke sikker på hva jeg har. Hadde en 120D -08mod som jeg bestilte med den mellomste hifipakken i, og den låt ikke så veldig mye bedre enn den jeg har nå..

Sitter offshore nå for tiden, men må ta en nøyere titt når jeg kommer hjem.

Så veldig spennende ut det du har gjort med å bytte ut sub-elementene også, det har jeg ikke tenkt på. Var det mye jobb å fjerne fremstolene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut noen bilder når du har fått installert det og si om det er mye jobb.. Tenker selv på å erstatte mitt anlegg, men orker ikke å gjøre det hvis det er mye stress.

Er det noen som vet noe om det fortsatt er mulig å bruke Blaupunkt sin THA forsterker hvis det er originale subhøytalere under frontstolene..?

Sitter forsterkeren i disse bilene i dashbordet?

Off topic: Jay-O, kommer selv fra Tananger, er du tilflyttet eller original..? hehe

Jeg er lokal herfra ja.

Ja, de orginale subbene tåler det, men jeg tror de er under baksetene på min sedan...? Er ihvertfall ledninger der og noe som kan se ut som subber. Men de suger uansett.

Normalt her i europa på bilene våre er det headuniten som gir kraft til lyd, bare Logic7 anleggene har forsterker, som ligger baki (?).

Hvis du vil se på oppsettet mitt, send en pm da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er ikke THA-555 monoblokk forsterker?

Nei, det er en digital 5 kanals (multichannel) forsterker, men man kan brokoble til 2 kanaler til mono for økt output hvis jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke sikker på hva jeg har. Hadde en 120D -08mod som jeg bestilte med den mellomste hifipakken i, og den låt ikke så veldig mye bedre enn den jeg har nå..

Sitter offshore nå for tiden, men må ta en nøyere titt når jeg kommer hjem.

Så veldig spennende ut det du har gjort med å bytte ut sub-elementene også, det har jeg ikke tenkt på. Var det mye jobb å fjerne fremstolene?

Var veldig lett å fjerne stolene. Treng berre løyse fire torks skruer så vipper ein sete bak. Treng ikkje ta det ut eller koble frå nokon kabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren ligg bak i bilen på venstre side der orginal forsterker ligg. Er god plass til ein PDX-5 der. Bruker orginal kablene ja og kobler seg inn på dei med adapter. På den måten kan ein enkelt koble tilbake dersom det skulle bli aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang med innkjøp av deler og har en liten shoppingliste klar

Blaupunkt tha-555

DLS R4(flere sier de skal passe og spille bedre rundt om i verden så jeg prøver å få inn disse)

Earthquake SWS-8

Kabler/Ledninger

kabelsko(3 stk, 2 sikring 1 jord)

kontakt til batteriet

Automatsikring ved batteriet

venter på alt unntatt forsterkeren(venter på kabelslynge+adapter), for den er allerede i hus og Earthquake subbene må jeg vente til neste lønning med

EDIT: har bestillt diverse smådeler fra BMW for å prøve få festet strømmen til forsteren i den eksisterende "dingsen" som står oppå batteriet for nesten 70 kroner til sammen, tror det er 4 forskjellige deler jeg har bestillt, skal komme med mer info om disse senere dersom dette fungerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...