EirikL Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 Har søkt litt frem og tilbake her på forumet mtp info om motorvask. Og jeg har blitt litt i tvil om et par ting: Bør motoren være kald når jeg skal bruke vanlig hageslange til å renspyle med? Tenker på skader i forbindelse med varme motordeler og kaldt vann. Trenger jeg å dekke til coil, fordeler, sikringsboks etc så lenge jeg ikke bruker høytrykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... =motorvask Noen ganger kan det være greit å bruke søkefunksjonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor e46 Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 Hei. mit forslag til motorvask er at man spyler forsiktig over, motoren kan godt være lunket spray på med avfetting og la den stå litt også spyler du over igjen, prøv å ikke spyl rett på plugghull, coiler osv. når motoren er vasket starter du den og lar den gå seg skikkelig varm. Hvis du får problemer med at den ikke går på alle sylindere så kan du gå over med trykkluft å prøve og få bort evt vann i plugghull hvis ikke det gjør det bedre så har det antageligvis kommet fuktighet i coil/fordeler. Mvh Torstein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauge Racing Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 bare ikke spyl oppi hjernen og med coilen : og filtere så går det bra har nett tatt vår vasken i maskinrommet mitt går lika fint som før hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=16188&highlight=motorvaskNoen ganger kan det være greit å bruke søkefunksjonen.. Som du kan lese av innlegget, så har jeg brukt søkefunksjonen. Men dessverre så er den langt fra bra Men har lest svaret du gav i den tråden og det var akkurat det jeg lurte på. Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje320d Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 Jeg bruker en trykksprøyte å vaske motoren med.. en slik som jeg pumper opp trykk i en beholder og det kommer såvidt vann ut av tuten... Dette fikk jeg anbefalt av en gammel mekaniker tidligere. Om du bruker skikkelig avfetting, så trenger man ikke noe stort vanntrykk for å vaske reint. Om en bruker høytrykkspyler o.l. er det stor fare for at vann kommer der det ikke skal!1 Etter du har skylt bort avfetting. La motoren tørke, så spray WD40 eller 556 over i hele motorrommet.. dette trekker inn i gummislanger og lignende, og forhindrer at disse morkner. OG slike smøremiddel trekker ikke støv til seg. Ved Neste vask, kan det hende du slipper å bruke avfetting også, pga WD40'n eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Da har jeg brukt avfetting fra Obs Bygg, gammel oppvaskbørste og hageslangen. Funket som fjell Og bilen startet uten krangling etterpå Ligger før og etterbilder på side 6 i tråden min, hvis noen skulle være interessert i å se resultatet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå