endre88 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 oki takker for svar får gå ned og prøve hehe får eg laller meg
336mik Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 En liten ting til jeg kom påå starteren sitter det en kabelsko(ikke den store som sitter med 8mm mutter),men den lille ekstra ledningen.Den plasseres ofte ved en feil,øverst på starteren,men denne skal stå under(ca rett ned for hovedstrømmen inn på starteren).Dette er også en sak som har blitt satt på feil ved flere anledninger,så det kan også være greit å sjekke.
endre88 Skrevet April 27, 2009 Forfatter Skrevet April 27, 2009 dåhar eg vert og skrud litt og funnet ut at hjernern e ok, coilen e ok, lm e ok, bensinpumpen e ok og den svinghjul sensoren e ok, her nemelig fått lånt meg en orgian m5 så eg kan flytte deler over til min. noen ide då ?
endre88 Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 ja litt mer info det e orginalt en 518i dette men eg kjøpte den med en 535motor og den gikk. men no starter den ikke med m5 motor ?
E36Cab1 Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Og du har sjekka og dobbeltsjekka at du har kobla rett ettersom coil&pumpe ikkje får spenning viss eg har forstått deg rett?
endre88 Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 ja stemmer det får ikke signal men noen som vet om kor det ligger koblings kjema så kan eg se at forige eier har koblet riktig ? må vel ha til 518 og m5 då og gå over alle ledingene og se at det e ok ?
thorbis Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 huska og jorde motorn da? hvilken bil er det motorn er satt inn i da? årsmodell, type osv? og hvilket år er m5 motoren fra? mvh Thorbjørn R
endre88 Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 det e 518i m40 91mod orginalt og skal bygges om til m5 s36b36 90mod og eg finner ikke noe skjema over kontaktene eg altså 20 pinner eller 17 pinner det e jo der eg må koble om ikke i hjernen
Lariss Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Jeg har nå samme problem med min 90 mod 525.Jeg jhar ledningsmatte fra 90Mod M5 .Coil,styreenhet og alt er i orden ,men får ikke 30 spenning til hovedrele og bensinpumperele.Startreleet får spenning å motoren går rundt. Står i skjema att en hovedsikring F99 50Amp skal befinne seg under Baksete på h/s. Dette skal være tilførselen fra batteri og frem til releene.. Lurer på om dfet kan være avstanden på Triggeren så den ikke klarer og telle omdr. Har du fått start eller?
hanskr Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Jeg har nå samme problem med min 90 mod 525.Jeg jhar ledningsmatte fra 90Mod M5 .Coil,styreenhet og alt er i orden ,men får ikke 30 spenning til hovedrele og bensinpumperele.Startreleet får spenning å motoren går rundt.Står i skjema att en hovedsikring F99 50Amp skal befinne seg under Baksete på h/s. Dette skal være tilførselen fra batteri og frem til releene.. Lurer på om dfet kan være avstanden på Triggeren så den ikke klarer og telle omdr. Har du fått start eller? 30 spenninga er nå bare å legge rett fra batteriet - der skal de jo ve spenning heile tida
Lariss Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 En liten ting til jeg kom påå starteren sitter det en kabelsko(ikke den store som sitter med 8mm mutter),men den lille ekstra ledningen.Den plasseres ofte ved en feil,øverst på starteren,men denne skal stå under(ca rett ned for hovedstrømmen inn på starteren).Dette er også en sak som har blitt satt på feil ved flere anledninger,så det kan også være greit å sjekke. Jeg har samme problem med min 525 som jeg har satt i 3,6 i nå,men på min sitter det en batteri +,Innslagsstrøm ,1 sort 4 kvadrat på oversiden og 1 sort 4 kvadrat på undersiden. klemma på oversiden av B+ gir jordingssignal å den under gir 12v når du drar på starteren.Da er det vel dumt å plassere begge di 2 på nederste mutteren når du da kanskje kan kortslutte styreenheten. Eller?????
Lariss Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 En liten ting til jeg kom påå starteren sitter det en kabelsko(ikke den store som sitter med 8mm mutter),men den lille ekstra ledningen.Den plasseres ofte ved en feil,øverst på starteren,men denne skal stå under(ca rett ned for hovedstrømmen inn på starteren).Dette er også en sak som har blitt satt på feil ved flere anledninger,så det kan også være greit å sjekke. Jeg har samme problem med min 525 som jeg har satt i 3,6 i nå,men på min sitter det en batteri +,Innslagsstrøm ,1 sort 4 kvadrat på oversiden og 1 sort 4 kvadrat på undersiden. klemma på oversiden av B+ gir jordingssignal å den under gir 12v når du drar på starteren.Da er det vel dumt å plassere begge di 2 på nederste mutteren når du da kanskje kan kortslutte styreenheten. Eller????? Handla meg diagnose verktøy. Denne slo ut på crank sensor. Hvordan kan denne være defekt når forige eier har kjørt den til garagen å bare tatt ut motoren???????? Prøvd å justere avstanden til triggerhjulet uten hell. Målte den til 1,3-1,5 Ohm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå