kidneb Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 Hei Har hatt et problem med styringa mi i det siste. Det knirker og piper fra rattet så det skjærer i øra. Og det høres litt ut som det er en fjær inne i "systemet" der som er slitt og lager knirkelyder. Og plutselig noen ganger blir rattet drit tungt å vri på, virker som noe holder igjen rattet? Bilen er e36 320i 1996mod. hvis det er til hjelp. Håper noen her har svaret på problemet, det er evig plagsomt og kjøre nå! Takker for svar
conan Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Prøv og fett opp den kobberringen på baksiden av rattet, hvis den er tørr blir det lyd da en tapp for hornet skraper på den
kidneb Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Jeg har skrudd av rattet og smørt alt av ting som var bak der. Men det hjalp ingenting Så tipper problemet er lenger inn i Systemet
E36Cab1 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Sjekk CV leddet på ratt-akslingen,det gir slike symptom viss det er dårligt og tørt. Kan prøve å smørre opp,går som regel bra,men sjekk etter slakk og skader på dette!
kidneb Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Det skal jeg prøve Men først må jeg finne ut hvor cv leddet på ratt-akslingen er?
SeiKo Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Kanskje problemer med servo? Slet med dette på en lastebi jeg kjørte tidligere. Da var det reimen til servoen som var sliten. Dette kombinert med litt lite olje gjorde at det ble tungt og ganske så høylytt å svinge.
kidneb Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Nå har problemet bare fikset seg selv Men skal alikavel få sjekket at alt er som det skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå