Bmw e39 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Nå har jeg nettop skiftet ut hele radiatoren og skifta vannpumpa på min bmw e39 523 1996 mod, men så nå i dag så sprakk thermostat huset. Er det fordi at dette blir dårlig etterhvert, eller kan det være en annen feil inni bildet??? Vet at dette er en svakhet på disse bmw motorene men......
Deep Dish Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Som du sier, så er dette en kjent og vanlig feil på E39, termostathuset er av plast, og det som skjer, er at plasten blir veldig sprø med årene og til slutt sprekker. Dette spesielt hvis bilen har blitt varmkjørt...
Bmw e39 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Jaja, når har jeg nå bytta hele kjølesystemet når jeg har fått bytta thermostathuset. Da vil jeg nå tro at det ikke skjer noe mere med kjølesystemet ihvertfall...
tomerikk Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Anbefaler denne så er du kvitt plast dritten. http://global.ebay.com/BMW_Aluminum_The ... 56484/item
jensemann23 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 hvorfor gikk de fra metall til plast egentlig? Min 325i hadde metall termostathus, men da jeg kjøpte nytt var det i plast...
Bmw e39 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Ja, hadde vært fint med metall hus, men gidder ikke bestille på ebay, tar så lang tid før jeg får delen da. Plasthuset må nå vel vare en liten stund. Gikk sikkert over til plast fordi det er billigere å produsere, så er det jo litt lettere...
tomerikk Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Det tok fire dager sist jeg bestilte noe fra bimmerbum.com som er selgeren.
Crew Tangen Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 hvorfor gikk de fra metall til plast egentlig? Min 325i hadde metall termostathus, men da jeg kjøpte nytt var det i plast... pga, plastik fantastik er billigere i produksjon osv. mener jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå