Arotished Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Heisan Etter et clutch/svinghjul bytte så opplevde jeg endel vibrasjon men etterså clutchen gikk seg til (er 1600km innkjøring på clutchkitet) så minket de fleste vibrasjoenen untatt vibrasjonene ifra girspaken. Når jeg har den i tredje gir så vibrerer girspaken mye mens den vibrerer litt i fjerde. Vibrasjonene øker med pådrag. Resten av girene er fine. Hadde dette før jeg bytta clutchen men ikke så mye som nå. Skal bytte girkassefeste og eksosfestene for å se om dette hjelpen men er ikke helt overbevist at dette vil hjelpe. Kan det være flexikoblingen mellom girkassen og akslingen? Hadde en titt på den nå jeg hadde kassen av å den virka hel men vet ikke om gummien blir mykere over tid? Uansett så har jeg kun dette i tredje og litt i fjerde. Er snakk om en E39 M5.
jensemann23 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 samme på min E36 etter motorbytte. Hadde ned mell. akslingen også.. Den rister mest i 4. gir, og kun ved pådrag. Hadde vært interessant å høre hva dette kan være
en325ic Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 hmm tenker litt på motorfester eller sentrerings ringer på kassa! er bare et skudd i skogen da!
Arotished Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Alle tips hjelper! Kan være noe med mellomakslingen/fleksi disken når jeg tenker over det. Men så litt på fleksi disken når jeg installerte den igjen å synes ikke jeg så noen sprekker. Vet at en dårlig flexidisk kan forårsake vibrasjon. Men selv om det ikke var tydlige sprekker, kan fleksidisken bli myk i gummien?
kje Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Alt er nytt Girspak og bil vibrerer kun ved pådrag i 2. gir...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå