///Mysild Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 den kommer noen ganger når jeg står stille også, emn hører den somregel når jeg bremser elelr kjører i humper... det høres ut som metal mot metal... sjekket fjærbenslageret men lyden var der fortsatt... dempnterte, resten også og la inn gummi mellom alt av skiver med senkeskålene og slikt... fortsatt lyd (fjernet det igjen nå) men uansett vha jeg gjør er lyden der... veldig irriterende, spseielt når jeg bremser... noen som har væt borti noe slikt? just byttet bærearmer og alle foringen foran der... demperene er ikke 1 år gamle enda (lyden kom en stund etter demperbytte) det høres hovedsaklig ut som om det kommer fra førersida... noen som har noen tips til hva det kan være?
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 byttet lenkearmer? eller pendelstøtarm som det heter på bmw svensk
///Mysild Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 hmmm... hva slags deler er det? evt noen muligheter for å sjekke om de er ødelagte?
BreitBau Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Mellom bærearm og stabstag.. Eller eventuelt fjærbein og stastag på eldre.. Er det det du mener GeirAndre? Har kalt deg lenkestaget jeg, men ditt er sikkert mer riktig..
///Mysild Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 rett og slett styringa? de foringen med de s bøyde stenge som går inn til tannstanga?
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 hmmm... hva slags deler er det? evt noen muligheter for å sjekke om de er ødelagte? er ett stag som tar opp krengninger i forstilling og bakstilling. er skrudd fast mellom stabstag og demper ved hvert hjul.. sjekke dem ved å heise opp bilen å sjekke slakken på dem.
///Mysild Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 å ja... de "hundekjeksene"? nettopp byttet de også hehe
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 rett og slett styringa? de foringen med de s bøyde stenge som går inn til tannstanga? nei ikke styringa.. ikke noe med de å gjøre.. bøyde stenger? endeledd?!
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 har du sjekket bremsene dine.. kanskje en bremseklo som ikke sitter helt fast, evt. bremseklosser som har litt slakk så det slår når du bremser..
///Mysild Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 nei og nei alt er tatt av og fikset/pusset i sammenheng med at jeg byttet bærearmer for 2 uker siden
GeirAndre Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 kjedelig da.. kan du ikke stikke på bmw verksted og spørre om en mekaniker har tid til en prøvetur evt. løfte den i været og sjekke.. pleier ikke å ta betalt for det:)
///Mysild Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 joa, får kanksje gjøre det... har en kompis som har jobbet der... men han er alltid så opptatt hehe... men takk for hjelpen... andre tips mottas også med takk
Luftwaffel Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Come to my place tonight, and i will fix your worries.
///Mysild Skrevet April 27, 2009 Forfatter Skrevet April 27, 2009 ja, hehe... lurer på om ikke jeg må rusle bort en tur med bilen til deg hehe... men får se til neste uke kanksje... hvis det kan passe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå