Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å kjøpe/importere meg en bil og lurer på noen ting.

Price

Net: 39,899 EUR

VAT (19.00%): 7,581 EUR

Gross: 47,480 EUR

Har sett på bl.a. denne(liker ikke det lyse intriøret, men kanskje helt like ellers?).

BMW 535d Touring Sport - Autom /Indiviadual EUR 47,480

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Har kommet frem til at denne bilen vil koste meg:

442.000 + 351.000=757.000kr

Stemmer det?

I tillegg kommer:

* Avgift for klimagassen i aircondition/klimaanlegg (266,- pr. kg eks mva)

* Årsavgift for kjøretøyet

* Gebyr til trafikkstasjonene (se www.vegvesen.no)

Ifra toll.no

http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO

Skrevet

Synes den bilen var drit rå. Spesielt intreøret.

Håper du får kjøpt den.

Når jeg regnet på diesel kom jeg på 377.000kr i avgifter

Når jeg regnet på Co2 kom jeg til 290.000kr i avgifter.

Brukte følgende parametre:

Vekt i kg: 1600

Motoreffekt: 286

CO2 i g/km: 186

Vekt: 1600

Dato førstegangsregistrering: 01.01.2007

Den bilen er mva refunderbar så du trenger ikke å føre noe opp på tollverdi.

Skrevet
Synes den bilen var drit rå. Spesielt intreøret.

Håper du får kjøpt den.

Når jeg regnet på diesel kom jeg på 377.000kr i avgifter

Når jeg regnet på Co2 kom jeg til 290.000kr i avgifter.

Brukte følgende parametre:

Vekt i kg: 1600

Motoreffekt: 286

CO2 i g/km: 186

Vekt: 1600

Dato førstegangsregistrering: 01.01.2007

Den bilen er mva refunderbar så du trenger ikke å føre noe opp på tollverdi.

Hmmmm, veier ikke denne bilen 1800kg?

Min beregning(og ifra ww.toll.no), stemmer ikke dette?

Med

Price Net: 39,899 EUR

Vekt i kg: 1800

Motoreffekt: 286

CO2 i g/km: 186

Vekt: 1600

Dato førstegangsregistrering: 01.01.2007

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 92 429,50

Avgift for motoreffekt: 284 932,60

Avgift for Co2: 34 733,56

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 412 095,66

Bruksfradrag (21%): -86 540,09

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 326 856,00

MVA: 10 000,00

Engangsavgift + MVA: 336 856,00NOK

336856 + 351786 = 688642kr

Skrevet
Synes den bilen var drit rå. Spesielt intreøret.

Håper du får kjøpt den.

Ja, det er sandt, men når en har unger i bak sete så er det ikke så kjekt med lyst interiør. MEN ellers så er det en kjekk bil :-)
Skrevet

Kan du ikke kjøpe inn sånn plast som bilmekanikere bruker :P Uansett med de skermene holder de seg vel i ro.

Kan godt hende den veien 1800kg, er ikke så oppdatert på E61.

Har du vurdert muligheten for å ta inn denne på Diesel (og ikke C02) eller spesilt grunlag (eller hva det heter).

Skrevet
Kan du ikke kjøpe inn sånn plast som bilmekanikere bruker :P Uansett med de skermene holder de seg vel i ro.

Kan godt hende den veien 1800kg, er ikke så oppdatert på E61.

Har du vurdert muligheten for å ta inn denne på Diesel (og ikke C02) eller spesilt grunlag (eller hva det heter).

Nja, det blir alltids noe søl, og skriblerier i setene OG siden dørene.

MEN ellers meget bra bil :-)

Har snakt med en forhanlder som vil selge meg denne bilen for 880.000 kr ferdig inn til Oslo. Synes det er kanskje litt dyrt da?

Eller hva synes dere?

Skrevet
en tur nedover til tyskland er jo verdt de 100.000 kr spør du meg ;)
Ja, og vel så det.

880000-690000=190000kr

190000kr er mye, MEN det er vel og merke vis jeg har regnet ut riktig da :roll:

Skrevet
Du kan prute på prisen. Men 100.000 virket litt vel mye.
Hva mener du?

At å prute 100000 er for mye å prute?

Skrevet

Kansje jeg som ordla meg litt dumt.

Jeg mente at 100.000 til et selskap som skal ta inn en bil for deg virker litt mye.

Vet at de har utgifter som frakt, besikting og byrokrati/papirmølle. Men fortsatt hørtes dyrt ut.

Tror andre kan gjøre det for 30-40'.

Du kan også prute på avtalt pris til selskapet som du har hørt om kan ta inn bil for deg. Det de virkelig tjener penger på er å prute på bilen nede i tyskland.

Skrevet

Stemte ikke helt dette, så på det igjen og fikk dette:

Power: 210 kW / 286 PS

Fuel Type: Diesel

Co2 = 182

Weight: 1800kg

First Registration: 11/2007

PriceNet: 39,899 EUR (det er vel denne jeg skal gå ut ifra?)

VAT (19.00%): 7,581 EUR

Gross: 47,480 EUR

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 138 618,50

Avgift for motoreffekt: 284 932,60

Avgift for Co2: 34 733,56

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 458 284,66

Bruksfradrag (23%): -105 405,47

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 354 179,00

MVA: 87 600,00

Engangsavgift + MVA: 441 779,00

Da skulle det bli ca 441779+ 347362=789141kr

Kan man velge selv om man vil betale med diesel eller co2 avgiften?

Med diesel så blir det noe dyrere.

Skrevet
Kan man velge selv om man vil betale med diesel eller co2 avgiften?

Med diesel så blir det noe dyrere.

I såfall er det noe helt nytt, men det skulle ikke forundre meg med det avgiftshelvette vi har.

engangsavgiften er

-vektavgift

-hk-avgift

-co2 avgift(for biler fgreg før 2001 benyttes ccm avgift fremdeles)

man trekker så fra bruksfradrag aølt etter hvor gammel bilen er(dette går pr mnd, og ikke år)

norsk moms på kjøpebeløpet eksl mwst(tysk moms 19%) skal betales senest 3 dager etter grensepassering.

Henter man bilen selv, må man også betale moms for stipulerte fraktkostnader(25% av 2500). Jeg holdt på å pisse på meg når jeg hørte dette, makan til idiotisk avgift.

Skrevet
Henter man bilen selv, må man også betale moms for stipulerte fraktkostnader(25% av 2500). Jeg holdt på å pisse på meg når jeg hørte dette, makan til idiotisk avgift.

Det kan være verdt å nevne at den "stipulerte" delen i "stipulerte fraktkostnader" kun gjelder for de som ikke kan vise til de reelle kostnadene ved å hente bilen; Når du ikke har noen dokumentasjon på hva frakten kostet deg, velger staten en sum som passer dem. I hvert fall er det slik jeg har forstått det.

:)

Skrevet

hm det tror jeg ikke. Jeg spurte nemlig om det, da jeg skulle betale engangsavgiften og da sa damen i skranken 2500 var et fast beløp. mulig jeg ble lurt.

Uansett er nok 2500 ganske rett, men man betaler da tysk moms på drivstoff o.l!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...