S.Hafsmo Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Tok av ene bakfelgen idag da det så ut som om felgen var på vei ut av hjulbuen. etter å ha rengjort hjulnav/spacer, monterte jeg felgen igjen og alt så tilsynelatende bra ut. intet kast i felg eller liknende. men etterpå har jeg fått en ulyd fra bakbremsen på denne siden. høres ut som om at det er kast i bremseskiva og at den periodisk tar borti bremsekloss. merker ikke noe vibrasjon under bremsing el.l. må jeg bytte skiva for å bli kvitt dette?
Reintz Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Har samme problemet selv. Er forferdelig irriterrende med subbe lyd hver gang hjulet går rundt! Har planer om å bytte bremser rundt om hele så fort som mulig. Så håper problemet forsvinner da For det kan vel ikke være stort annet enn at det er kast i skiva, og at klossen tar innpå ved det punktet?
S.Hafsmo Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 vel, nå fant jeg ut at dette var så enkelt som at varmeskjoldet bak bremseskiva hadde kommet innpå skiva. det var det som lagde lyden. du kan jo prøve og høre om lyden endres når du bremser svakt? for gjør den ikke det er det sikkert skjoldet hos deg og.
Reintz Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Så fort jeg bremser svakt forsvinner lyden med engang. Så da er det nok litt kast i den ene skiva. Er ikke helt sikker på hvilken For det er overraskende vanskelig å lokalisere hvor lyden kommer fra. hehe. Men da jeg kjøpte bilen fikk jeg en BMW guru til å sjekke ut bilen, og han nevnte at jeg kanskje burde bytte bremser rundt om iløpet av et halvt års tid. Så kommer nok til å gjøre dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå