Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har bilen min spist opp ett sett med dekk på noen få måneder.

Har kjøpt nye dekk, og tatt forstillingkontroll på bilen i dag.

Av en idiotisk grunn måtte det også skiftes styrestag på begge sider, men greit nok.

Det verkstedet sier etter at de har tatt 3400 kr, er at bilen fortsatt kommer til å spore og slite på dekkene på grunn av (sitat) "felg innpress og bredde"

Etter litt undersøkelse ser det ut til at felgene mine har ET13, 17x8 1/2 JJ (Vet ikke hva det betyr) Dekken er 235/40 R17.

Etter hva jeg finner ut er standard ET20 for denne bilen (1992 E34)

Er dette så ille?

Er det noe jeg eventuelt kan gjøre får å komme nærmere standard innpress?

Skrevet

Ja, stagene ble skiftet fordi de hadde blitt varmet opp før, og nå hadde de slått seg. Så de var bøyde og jævelige.

Er det noen som tar på seg dreiing av felg?

Skrevet

Når du går opp i felbredde er det vel ganske vanlig at du går ned i innpress...

Og så lite som det er snakk om her kan jeg ikke skjønne at det skal ha store innvirkningen. Men breie dekk slites uansett mer enn smale da.

Skrevet
Når du går opp i felbredde er det vel ganske vanlig at du går ned i innpress...

Og så lite som det er snakk om her kan jeg ikke skjønne at det skal ha store innvirkningen. Men breie dekk slites uansett mer enn smale da.

Vill nå ikke si at 235 er så bred dim. på e34 da.

Skrevet

Mye klare svar her ja.

Kjører på eksakt samme felgoppsett og dekk på min e34 + at jeg har spacet ut 5 mm i tillegg til dette.

Sporer litt, men sliter ikke dekka feil i det hele tatt.

Skrevet
Mye klare svar her ja.

Kjører på eksakt samme felgoppsett og dekk på min e34 + at jeg har spacet ut 5 mm i tillegg til dette.

Sporer litt, men sliter ikke dekka feil i det hele tatt.

Det er godt å høre.

Har ikke så mye imot sporing da jeg begynner å bli gankse vant til det, men det er noe dritt hvis bilen sliter veldig på dekkene.

Har kjøpt nye dekk så jeg skal følge veldig nøye med på slitasjen på de.

Skrevet

Du skal ikke ha noen store problemer med dekkslitasje med den oppsettet der på grunn av impresset og bredden på hjula.

Det er mer sannsynlig at det er noe annet, som atverkstedet har driti seg ut eller at det kan være skader på spindel eller bærearm, men om slitasjeproblemet er likt på begge sider så er det mer sannsynlig at det er dårlig jobb av verkstedet... etter min mening vel og merke.

Skrevet
Du skal ikke ha noen store problemer med dekkslitasje med den oppsettet der på grunn av impresset og bredden på hjula.

Det er mer sannsynlig at det er noe annet, som atverkstedet har driti seg ut eller at det kan være skader på spindel eller bærearm, men om slitasjeproblemet er likt på begge sider så er det mer sannsynlig at det er dårlig jobb av verkstedet... etter min mening vel og merke.

Enig.

Eldre BMW har en tendens til og slite innsiden av dekk bak vel og merke akkurat som eldre MB og granadaer som også har litt slitne fjærer og eventuelt god senk.

Men foran skal det uten problemer kunne justeres slik at ujevn slitasje er knapt synlig før det er nede mot blankt mønster dersom man følger litt med og passer på dekktrykket.

Skrevet

må være verkstedet som har tabbet seg ut ja.. jeg har akkurat samme dekk og felg dim som deg, og min sliter fint lite på dekkene!

skrever bilen din noe sykt da eller?

Skrevet
må være verkstedet som har tabbet seg ut ja.. jeg har akkurat samme dekk og felg dim som deg, og min sliter fint lite på dekkene!

skrever bilen din noe sykt da eller?

Nei, vil ikke påstå det.

Ligger noen bilder litt ned i denne tråden. Bildene er riktignok før forstillingskontroll og på litt ujevn underlag, men det kan kanskje gi en liten indikasjon. (For de som har greie på det.)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=111827&highlight=

Bilen har slitt litt på dekkene bak, men det aller værste var forran.

Vi får se hvordan det går på de nye dekkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...