Positiv Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Hei Som tråden sier, får jeg ikke start, grunnet at bilen ikke får bensin. Tok ut bensinpumpa og koblet på strøm direkte fra batteriet, og pumpa gikk som den skulle. Men den får ikke strøm, ingen summelyd når jeg setter på tenninga. Når det gjelder releet, sitter ikke den nederst på utsiden av sikringsbokksen, høyere side, med to andre ovenfor. Om det er den så slår den inn når jeg tar releet ut og inn igjen på stikkeren. Har også en slik liggende som jeg prøvde, med samme resultat. Men om jeg har på tenninga og tar sikkringen ut og inn igjen, skjer det ingen ting. Mener det skal gnistre litt når sikkringen settes på plass. Det er et rele som sitter i fremkant og på utsiden av sikkringsboksen, med tre store og to små stikkere. Kan noen si meg hva den er til. Om jeg heller bensin i slangen ved bensintrykks enheten og ned mot tanken, går bilen frem til at den bensinen jeg helte på er brukt opp. Takker for svar.
535 Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Sjekket om det kommer bensin fram i slangene som er koblet inn på motoren?
Positiv Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 Kommer ikke fram bensin i det hele tatt. Bensinpumpen slår ikke inn. Men den er i orden. Får ikke strøm.
JTS77 Skrevet April 28, 2009 Skrevet April 28, 2009 Prøv å tjuvkoble relet. Slik at det stikket som skal få strøm får strøm. gjerne en kabel fra batteriet. Men riktig fremgangsmåte blir å måle med voltmeter hvor strømmen er blitt av... lykke til
Positiv Skrevet April 28, 2009 Forfatter Skrevet April 28, 2009 Får prøve det. Flere tanker rundt problemet. Og spørsmålene. Noen med lignende erfaringer.
Vaksdal haien Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Eg hadde samme probleme med ein tildligare e28 eg hadde, der byttet eg ledningen fra bensinpumpen til rele, de var brudd på den gamle
Positiv Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Nå. Etter og ha sjekket ut sikring, bensinpumpe, rele, Og at det var riktig bensintrykk ca. 2.2 bar. Og den ville fremdeles ikke starte. Sjekket jeg gnist på plugger, var ok. Sjekket om ledningene som går fra styrings enhet og ned til svinghjulet. var ok. Coilen var ok. Luftmengdemåleren virket ok. Sensor på termostathuset var ok. Men den ville fortsatt ikke starte. Kun sveivet rundt. Så det som gjenstod nå, var og bytte ut styringsenheten. Etter så var gjort, vred jeg om nøkkelen, samtidig som jeg krysset alt som kunne krysses. Så startet den omgående, Og gikk som ei klokke. Det ble en lykkelig slutt, på dramaet .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå