EyeLeSS Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Hei. lurer på hva som må byttest ut viss jeg skal sette en m20 motor i min e34 med m50 motor! da tenker jeg spesielt på motor/girkasse-fester, ABS, bremsekraftforsterker, drivline etc hvordan blir det med el-nettet? holder det å bare skifte motorstyring med kabler? vist noen har en link til en FAQ o.l hadde det også vert fint!
E36Cab1 Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Hvorfor vil du gå "tilbake i tid" egentlig mht motorene?? Bruk søkefunksjonen,er mange som har gjort dette,dog omvendt...
EyeLeSS Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Hehe, planen var å sette inn en turbomatet m20 har søkt en del, men er tydligvis ikke så mange som har gått tilbake i tid
EyeLeSS Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 kan forresten forklare litt om hvorfor jeg tenkte å bytte ut m50`en med en m20.. grunnen er at motoren som står i bilen min nå er en m50 med vanos som jeg har hørt ikke egner seg særlig godt til turbokonvertering, + en sløv automat kasse så begge disse to må vell ut av bilen anyways! så derfor tenkte jeg å kjøpe en m20 motor som skal turbokonverteres ettersom det florer av deler til disse, samt den virker litt "simplere" å skru på enn m50 motoren! men dere må gjerne komme med synspunkter om dette og om jeg heller skal gå for en m50 motor uten vanos!
D.Toft Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 støtter deg fullt ut ang m20... kjør på... mye kulere og vassere lyd i en m20.. om du tar en m20 fra e30, så er det noen greier med peilepinnen din som må endres på... det letteste er vel å finne en m20 fra e34 og ta alt fra den, motor, girkasse, giroverføring, pedalsett, clutch sylinder og mellomaksling, + sikkert flere smådeler skal ligge flere koplingskjema ang motorbytte på forumet... edit: gå inn her, http://bmwe30.dk/ , trykk på "DIY", så trykker du på "E34", så trykk på "motor" og så M50
EyeLeSS Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 støtter deg fullt ut ang m20... kjør på... mye kulere og vassere lyd i en m20..om du tar en m20 fra e30, så er det noen greier med peilepinnen din som må endres på... det letteste er vel å finne en m20 fra e34 og ta alt fra den, motor, girkasse, giroverføring, pedalsett, clutch sylinder og mellomaksling, + sikkert flere smådeler skal ligge flere koplingskjema ang motorbytte på forumet... edit: gå inn her, http://bmwe30.dk/ , trykk på "DIY", så trykker du på "E34", så trykk på "motor" og så M50 takk for den!
OLEZZ Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Kommer jo ann på hvor mye hk du skal gå for? M50 motoren tåler jo mer enn m20 mtp turbokonvertering.
EyeLeSS Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Kommer jo ann på hvor mye hk du skal gå for?M50 motoren tåler jo mer enn m20 mtp turbokonvertering. ja okej! tenkte på rundt 300-350 driftsikre hester! er det nødvendig å sveise m50 toppen for å få den til å holde?
D.Toft Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 drit i m50... møkka vanos... topp hele driten med å kjøp deg en delebil.. e34 m20b25..
EyeLeSS Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 drit i m50... møkka vanos... topp hele driten med å kjøp deg en delebil.. e34 m20b25.. hehe, ja det er egentlig m20 maskinen som frister mest! bare det ikke er aaalt for mye styr å bytte om ledningsnett osv da!
Ballder Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Min m50b25 non vanos har tuslet en god del km over to sommere i mitt eie, og gikk hardt en sommersesong før dette. Har tett på 300 hk og går like flott ennå. M20 motoren høres ut, og går som en dårlig tunet diesel i forhold.. Finn deg en non vanos med kasse du.
EyeLeSS Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Min m50b25 non vanos har tuslet en god del km over to sommere i mitt eie, og gikk hardt en sommersesong før dette.Har tett på 300 hk og går like flott ennå. M20 motoren høres ut, og går som en dårlig tunet diesel i forhold.. Finn deg en non vanos med kasse du. hehe, hørest bra ut! har ikke satt meg så mye inn i turbokonvertering av m50 motoren ennå, så lurer litt på hva deler det er vanlig å bruke til disse? er det 528 veiven som er smidd? og hvilken motor er det vanlig å bruke stempel i fra som gir lavkomp? og hva med clutch? starter, svinghjul og clutch fra m20 som er vanlig?
Azeton Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Ville ikke byttet M50 mot M20.. Vassere lyd er en ting, men den er mye mer ujevn, og føles slik. M50 er en mer moderne motor med javnere drag.. Den tåler mer mer når det gjelder turbo også. M50 går silkemykt i forhold til en bråkete m20..
Ballder Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Skal du ha 300-350 hk på M50B25 så mener jeg det holder med å ringe blokka og bruke tråd og orginal komp. Legg kroner i datasprut og juster opp dette skikkelig, så tåler denne motoren godt over kiloen i lading. Da snakker vi vel fort oppimot 350-400 holdbare hk med fornuftig kjøring. Orginal clutch tåler vel opp til 350 hk ved smart bruk, men raser nok kjapt dersom du tar rivstart og kjapp giring med gassing før det har kommet i synk med hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå