Gå til innhold

E36 318i M40 turbo: begynt med EL-nettet


fazerfreak
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Har fjernet det meste av det orginalt el-nettet, er kun stumpene til lykter,visker og vifte igjen.

ryddigt og fint.. må tette torpedoveggen.. venter på bremsepumper fra kollevol..

556093_321893327889677_157927134286298_692283_1761478533_n.jpg

Manifoil og oljeretur e klar, må bygge om downpipe´n litt,da e da klart for turbo montering..

527195_321892947889715_1483951421_n.jpg

skal til å bygge nytt strømnett no.. blir so enkelt som muligt. får til med fuel rail etc ogso..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget er basert på "Blockswap" dvs at ryker motoren så bytter eg den.. :twisted: ang effektforhold så er målet 260hk i motor /1200kg inkl fører som klasser i GT4, eventuelt nedjustert for Nasjonal racing 170hk/1200kg, får eg bilen lettere så blir det mindre effektuttak.

Eg har hadt 2 nevneverdige problemer med bilen:

1 første manifoilen som var laget av biltema eksosrør #-o , den Nye er no er gulle god.. =P~

2 Har ødelagt 2 turboer da eg glemte å montere restriktor når eg gikk fra kinaslange til god slange på oljetilførsel :oops: , er vel det som kalles dyr lærdom..

Kjører med Selvsagt med bredbåndslambda og bankevarsel, har feit blanding 12+/- 0.5 når den lader, har chip med justert tenning.

Ang holdbarhet:

Diverse spinning på lokal bane

1 helg på Gatebil med tylekjøring : gamle rudskogen

1 Helg med lisenskjøring :vålerbanen

1 helg med gatebil racing ( hasp ): vålerbanen

1 dag på Dokka med Tylekjøring

Funket fortsatt gulle godt da eg parkerte den (bortsett fra turbo da)

Neste gang den er på bane så er det ny god turbo med tidligere ladetrykk.. lettet bil .. kanskje datasprut og E85.

Mener motoren har 1:8,8 i komp så ser ingen grunn til å endre på den, har hørt og opplevd at topppakningen holder ->1,5bar over lengre tid, eg har en motor stående som eg vurderer å få noen kraftigere råder + tråd på, da blir det litt mer holdbart :? ..

Det som overrasker meg mest er at Girkassa fortsatt holder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

fått litt ny giv etter å ha hjulpe til med turbobytte ++ på ein skyline, så i dag:

blogger-image-1061890330.jpg

opna garasjen og slenkte meg under for å jobbe litt med eksos..

blogger-image--461201970.jpg

Ny 3" downpipe, ha på beskyttelse lakk i morgen , blir 3" hele veien no :-)

blogger-image-811014475.jpg

Ellers så blir det fortsatt brukt orginalt innsug, vart mykje arbeid med "prosjektsuget", må lage noen "spacere" mellom di to orginale innsugsdelene ettersom at fuelrailen er litt for høy..

blogger-image-1727343713.jpg

No skal fruen tegne noe kule greier til meg i autocad som eg skal få skjært ut med vannjet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...