fazerfreak Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 liten endring på førermiljøet også..
fazerfreak Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 noen bilder fra dokka, teaser før filmen blir klar :
fazerfreak Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 liten update etter siste gatebil: fredagen røk oljepumpa på busen ved solikrysset, så det vart tungberging til rudskogen.. lørdag vart det litt kjøring koste meg godt oppover etter slakter´n.. sleit litt med lekssje på oljetilførselen til turbon, men ikke verre en at eg hadde ein fin fin dag.. toppfarta vart ca 165 med 316IA diff da møtte eg turtallsperra lenge før 150m skiltet søndagen hadde vi tenkt å kjøre me japanauto, men tok tak på turen hjem.. på slep etter eigen tungberger ( sognbilskade).. brukte bare 3timer lengre en med bussen alene.. så no er det bare å begynne med neste års planer.. blir vist 4-turbo til neste år også.. lever i beste velgående etter god lading dei siste 2 helgene ( 1,2-1,3 )
turbo_fever Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Der ser du. denne mottor'n er ikke så dårlig så alle skal ha det til. Tåler jo endel juling også, det har du vel bevist nå
fazerfreak Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 den skal no brukes opp før det blir motorbytte, blir gøy å se korlenge den hplder.. noen som hvet om flerlags topp-pakning til m40´n ?
turbo_fever Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 mls til m42 skal passe. spurte motor nord eller hva dem i sverige heter. Dem sa det skulle gå. Bare att den sikkert er litt anderledes fremme?? Bare sammenligne to pakkninger det
AlXz Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Hvor mye trykk har du kjørt på nå? Og hvilken effekt gir dette ca? Kjører ikke noe tilleggs/data sprut du..?
bmwkizn Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Har du ikke hørt om m40 turbo før. Har hatt det på min lenge. Går ikke no siden det er orginale gammle tenningsdeler på. Coil, plugger, rotor å fordeler lokk. Org dyser å. Det funker utn problem på m40. Bare vel å mye skepsis på disse 6cyl fanatiker'ne.. Så lykke til det blir bra dette til slutt. HAHA. på tomgang hørtes den ut som en sjark som kom i 8 knop eller nå hehe
turbo_fever Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Ja mange har kommentert den på tomgang. Kanskje den hadde gått på vannet også Noen har kallet lyden fra den det samme som lyden fra en traktor.. Vennter bare på att fazerfreak skal kommed med ett litt grommere eksosannlegg nå.. Han kjører med en chipp
fazerfreak Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 300 cc dyser chip med tilbakestilt tenning. turbotrykk =1,2-1,3bar teoretisk 240hk.. org. lmm er bra strammet kjører 3,8bar grunntrykk på btr afr (0-3500=14,5, 3500->= 12-13)
fazerfreak Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 har funnet ut hvordan bilen blir neste år også.. blir org. grå der denne er grønn og org grå inni (mindre lakkarbeid), sota ruter, samme senk, dobbel eksos (brooom broom) og litt stårre vinge da.. beholder den eg har, lakker "sideplatene" hvite. synes eksosen no er kul eg.. målt på gatebil til 88db kan hende det er noe struping der ??
turbo_fever Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Nei med turbo går lydnivået betraktelig ned. Min hadde 92-92 med rakrør å en potte som ligner den på bildet på 4,500 o\min ca
fazerfreak Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 ei potte bakerst altså, dim på eksos rør da ?
fazerfreak Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 har demontert litt i dag.. forbereding til vinteroppgaver dobbelmasse s.hjul ,er vel ikke så bra det var det M20 svinghjul/clutch og starter som var tingen ?? ZF girkasse.. bra greier eller ?
AlXz Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Er vel ofte Getrag i 2,5 og noen ganger ZF. 328, M3 osv har vel ZF som tåler litt mer juling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå