Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E30 med mellomaksling som kan justeres litt på sjøten i midten på et tusenspor som er ca 10cm langt. Har nå bytta girkasse, og måtte da også bytte flensen ut fra kassen til en som var litt kortere. Dermed må jeg dra mellomakslingen nermere kassen og tusensporet lengre ut. Og lurer da på hvor mye av tusensporet tror dere må være igjen inni den andre delen av mellomakslingen for at dette ikke skal være et svakt punkt? Må kanskje dra ut rundt en 4cm for å få mellomakslingen inntil kassen.

Dere kan se mellomakslingen her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/11042.gif

Skrevet

Hvis du kikker på opphengslageret (nr 10 på bildet) så ser du at det er slike spor som boltene (nr 18 ) skal i når du skrur det fast i karosseriet. Dette sporet er der for at du skal kunne justere opphengslageret like mye som du justerer lengden på mellomakslingen. En god tommelfingerregel er at du kan strekke ut mellomakslingen like mye som det er spor til på opphengslageret. :)

På min (E23 745i) strakk jeg ut mellomakslingen så langt at jeg kom helt til enden av sporene på opphengslageret (3cm) da jeg bygde om til manuell. Holder fint på kreftene, både ved rivstarter og harde aksellerasjoner for min del så tror ikke du trenger å frykte for splinesen din heller sålenge du holder deg til sporene. :wink:

Skrevet

Nice, takker for svar! Fikk det opp idag og gjorde sånn som du sier her med opphengslageret, da gikk det akkuratt!:wink: Målte lengden på det som var ute og det var 3,5 cm utenfor og dermed minst 6 inni. Så tror det skal gå bra ja! Men ble ekstra sikker nå :D Supert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...